13.07.2020/17:09

Netto obniża ceny ponad 500 produktów

W związku z wprowadzonymi od 1 lipca nowymi stawkami VAT sieć handlowa Netto obniża ceny ponad 500 produktów. Klienci zapłacą mniej m.in. za artykuły dla dzieci i niemowląt, pieczywo, owoce i warzywa, produkty mleczne czy przyprawy.

Nowa matryca VAT decyzją Ministerstwa Finansów weszła w życie 1 lipca. Uproszczenie stawek podatku od towarów i usług to ukłon resortu w stronę biznesu oraz konsumentów. Zmieniona matryca pozwala uprościć system stawkowy. Dzięki mniejszej liczbie kategorii towarów i usług, przypisanie określonej stawki podatku będzie mniej skomplikowane.

- Wprowadzenie stawek VAT jest dla nas istotnym ułatwieniem, jeśli chodzi o funkcjonowanie naszego biznesu – mówi Janusz Stroka, prezes Netto Polska. Jednak najważniejsze w skutkach jest to, że konsumenci odczują wyraźną zmianę przy kasie. Nowe stawki VAT pozwalają nam bowiem obniżyć ceny ponad 500 produktów dostępnych w naszych sklepach – dodaje.

Robiąc zakupy w sklepach Netto, klienci zapłacą obecnie mniej m.in. za produkty spożywcze codziennego użytku oraz artykuły dla dzieci i niemowląt. Spośród produktów, po które chętnie sięgają konsumenci widocznej zmianie uległy ceny bananów – 4,85 zł/kg, cytryn – 9,71 zł/kg oraz koncentratu pomidorowego 30 proc. Tradycyjny Smak – 1,64 zł. Nową, obniżoną cenę mają także m.in. herbata Rooibos Astra (opak. 25 torebek) – 3,41 zł, popularne przekąski, na przykład chipsy Lay’s – 4,85 zł oraz słodycze.

Obecna cena za opakowanie Jeżyków wynosi 3,41 zł, zaś za biszkopty z galaretką Dellovi klienci zapłacą 3,06 zł. Wszystkie artykuły dla dzieci i niemowląt zgodnie z nową stawką VAT zostały również obniżone o 15 proc. W efekcie nowa cena pieluch marki Tibelly rozm. 3-6 wynosi 25,29 zł, zaś pieluchomajtek Tibelly - 17,49 zł. Za mleko Nestlé Nanpro Optipro 2 i 3 (opak. 600g) klienci również zapłacą mniej – nowa cena to 44,71 zł. Nowe, niższe o 15 proc. ceny dotyczą także wybranych produktów higienicznych dla kobiet. Za podpaski Naturella classic duo klientki zapłacą 5,34, zaś za tampony Satinelle (opak. 34 szt.) - 5,34 zł. Nowa matryca VAT dotyczy także takich produktów, jak wybrane przyprawy. Dlatego nowa cena musztardy Prymat to 2,27 zł, zaś musztardy Tradycyjny Smak – 1,01 zł.

Sieć handlowa, która w ciągu 25 lat swojej obecności na polskim rynku, wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w naszym kraju. Firma ma ok. 400 sklepów w Polsce i trzy magazyny dystrybucyjne, zatrudnia ponad 5,5 tys. osób. Ten stan posiadania daje duńskiemu detaliście trzecią pozycję na polskim rynku dyskontów. Koncept Netto Polska zakłada bycie blisko swoich klientów. Sklepy zlokalizowane są w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Asortyment obejmuje zdecydowaną większość produktów od polskich dostawców. Poza Polską sieć obecna jest w Danii i Niemczech.

Dodaj komentarz

Więcej na temat:

1 komentarz

  • oko 13.07.2020

    Szkoda, że tylko części produktów, których VAT został obniżony. Na reszcie zarobią pewnie dwa razy tyle.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.