22.11.2018/09:05

Netto otworzyło pierwszy w Polsce sklep w koncepcie 3.0 [GALERIA]

W gdańskiej Galerii Madison wystartuje w czwartek pierwszy w Polsce sklep sieci Netto w najnowszym koncepcie nazywanym Netto 3.0. W najnowszej placówce duńskiego dyskontera, odwiedzonej przez redakcję portalu wiadomoscihandlowe.pl dzień przed oficjalnym otwarciem, zastosowano szereg rozwiązań, z których sieć dotychczas nie korzystała.

Uruchomienie Netto 3.0 ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby zakupowe klienta dyskontowego, coraz bardziej zwracającego uwagę na jakość i gotowego zostawić w sklepie więcej pieniędzy. To zarazem sygnał, że Salling Group (nowa nazwa Dansk Supermarked) wciąż widzi potencjał do robienia biznesu w Polsce i rozpoczyna nowy etap rozwoju w naszym kraju.

Najnowszy, 369. sklep Netto w Polsce (do końca roku ruszą jeszcze dwa, choć nie w pełnym standardzie konceptu 3.0), różni się od pozostałych placówek sieci wyglądem oraz asortymentem. Firma zapewnia, że najnowszy sklep to "zupełnie nowa jakość, jeżeli chodzi o dyskonty". Nowy koncept ma pozwolić sieci na rywalizację z konkurencją, która w formacie dyskontowym również zaprezentowała niedawno ulepszone sklepy (Biedronka 2.0, Lidl Przyszłości, Aldi Aniko).

Design Netto 3.0 wyróżnia się wieloma drewnianymi akcentami i nawiązuje stylistycznie do skandynawskiej estetyki. W jednym z działów wykorzystano zaprojektowane specjalnie dla Netto lampy z trzciny bambusowej, a zaraz obok stworzono "ścianę" żywych kwiatów. Wszystkie działy zyskały nowe oznaczenia, dzięki czemu nawigacja po sklepie uległa poprawie. W sklepie w Gdańsku wykorzystano podobne elementy graficzne, co w bliźniaczej placówce otwartej latem tego roku w Kopenhadze.

Oferta sklepu Netto w Galerii Madison, rozmieszczona na 1,2 tys. mkw. sali sprzedaży, to około 2,7 tys. SKU, czyli o 200 więcej, niż w dotychczasowym koncepcie sieci. Poszerzono asortyment m.in. w takich kategoriach, jak owoce i warzywa, żywność convenience (wdrożono pełnoprawną strefę "To Go" z sałatkami, sokami i przekąskami), czy piwo. Nowością jest też odpiek pieczywa (sprowadzanego z trzech lokalnych piekarni) na miejscu, którego dotychczas w sklepach Netto nie było. Sieć znana jest bowiem z tego, że wpuszcza na salę sprzedaży zewnętrznych partnerów - m.in. piekarniczych - którzy prowadzą własne stoiska, tzw. sklepy w sklepie.

- Wszystkie zastosowane w sklepie rozwiązania, służą podniesieniu komfortu zakupów. Poszerzenie konkretnych kategorii produktów, m.in. warzyw i owoców, czy rozbudowana strefa To Go, to nasza odpowiedź na potrzeby konsumenta, w które, jako firma, uważnie się wsłuchujemy - komentuje Janusz Stroka, prezes Netto Polska.

Kolejne nowości to choćby ekran postawiony przy wejściu do sklepu, młynek do kawy, z którego klienci mogą skorzystać bezpłatnie, nowy design Półki Zdrowia, czy nowy sposób prezentacji części oferty przemysłowej (zamiast zwykłych cenówek, postawiono na większe plansze, przypominające te ze sklepów Ikea). Dotychczasowy dział "Oferta Tygodnia" zmienił na stałe nazwę na "Hity"; z kolei dział znany jako "Jarmark Netto" został uporządkowany i... stracił nazwę.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • kasier 19.12.2020

    " Klijent
    Co to za moda na jakieś koszykowózki?" === Zgadzam się! Te oto koszykowózki wogóle NIE ZDROWY pomysł. Niech sprobuje wynalazca tego "udogodnienia" rozładować zakupy na taśmę! Ile to razy klient musi się schylić i wyprostować? Nie zakupy a jakiś aerobik. Zwłaszcza "cieszą się" osoby 60+

  • Klijent 23.11.2018

    Co to za moda na jakieś koszykowózki? Nie da się tego nieść w ręce, a jak się postawi taki koszyk na ziemi i ciągnie za sobą to kolka się zacinają. Podobne koszykowózki są w lidlach i nie da się z tego korzystać bo kolka są non stop pozacinane

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.