22.06.2019/12:48

Nielsen: Polski e-commerce FMCG jest w fazie wejścia, w ciągu 3 lat wkroczy w fazę dynamicznego rozwoju

Eksperci agencji badawczej Nielsen spodziewają się, że w ciągu trzech najbliższych lat polski rynek handlu produktami FMCG przez internet, znajdujący się obecnie ich zdaniem w tzw. fazie wejścia, wejdzie w kolejną fazę, czyli fazę dynamicznego rozwoju.

- Polska, jeśli chodzi o wydatki na FMCG przez internet, znajduje się wciąż w "fazie wejścia", czyli jest jednym z krajów, który jest na początkowym etapie rozwoju e-commerce FMCG. Jednak pomimo tego, że w chwili obecnej być może ten udział e-commerce nie jest zbyt duży, to jednak rozwija się bardzo, bardzo szybko, szybciej niż przeciętna globalna, jak również szybciej niż wiele innych krajów - zauważa Patrycja Herbowska-Tytro, client director w firmie Nielsen.

Jak dodaje, wkroczenie Polski w fazę dynamicznego rozwoju, w której obecnie znajdują się m.in. Stany Zjednoczone, to kwestia "najbliższych trzech lat". Droga do kolejnej, trzeciej fazy - czyli fazy konsolidacji rynku - będzie już jednak bardzo długa. Przykładem państwa znajdującego się na tym etapie rozwoju e-handlu FMCG jest Korea Południowa, gdzie e-commerce ma niemal 20-proc. udział w wydatkach FMCG społeczeństwa.

- Warto spojrzeć też na kupujących online (w Polsce - red.), ponieważ w porównaniu z kupującymi w sklepach stacjonarnych, częściej są to kobiety, częściej są to również osoby młode. Warto powiedzieć, jakich produktów poszukują kupujący właśnie za pomocą e-sklepów - mówi Herbowska-Tytro. Jak wylicza, chodzi przede wszystkim o produkty gabarytowe, takie jak napoje, czy proszki do prania; ale także o produkty który stanowią duży odsetek w dochodzie, takie jak produkty dla dzieci i dla niemowląt. Kolejna grupa to produkty, w przypadku których wybór w internecie jest znacznie większy niż w sklepach stacjonarnych. Przykładem są kosmetyki.

- Co istotne jeśli chodzi o zakupy online, to niewątpliwie poszukujemy właśnie takiego uzupełnienia zapasów, raz na tydzień, raz na dwa tygodnie - czyli duże, zaplanowane wydatki - ale również poszukujemy promocji i taka atrakcyjna oferta może skłonić nas do tego, by właśnie dokończyć proces zakupowy przez e-sklep - podkreśla przedstawicielka firmy Nielsen.

źródło: linkedin

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.