Niemcy zadowoleni z jakości marek własnych. A Polacy ...
46 proc. Niemców nie widzi różnicy w jakości artykułów spożywczych i napojów pomiędzy produktami markowymi a ich odpowiednikami pod markami własnymi sieci handlowych – wynika z najnowszych badań agencji badawczej Mintel.
W przypadku najbardziej sceptycznych wobec private labels (PL) Polaków, Włochów i Francuzów wskaźnik ten waha się od 31 do 34 proc. Aż 86 proc. ankietowanych przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy zdecydowało się na zakup produktów FMCG z logo sieci handlowej w celu porównania ich jakości z artykułami uznanych marek producenckich. Dla dwóch trzecich Niemców kluczowym czynnikiem, który przemawia na korzyść private labels są niskie ceny.
Z kolei niemal połowa ankietowanych skłonna byłaby sięgnąć po produkt marki własnej, gdyby oznaczało to wsparcie dla lokalnego dostawcy tego typu wyrobu. Wśród kategorii, w których oferta artykułów private labels jest zbyt skromna nasi zachodni sąsiedzi najczęściej wskazywali na słodkie i słone przekąski oraz artykuły prozdrowotne i żywność funkcjonalną.
13