25.06.2013/22:56

Niespożywczy konkurenci sklepów spożywczych

W łódzkim sklepie odzieżowej sieci Marks & Spencer powstała sekcja z delikatesami spożywczymi. Półkę z żywnością sukcesywnie rozbudowuje również największa w Polsce sieć drogerii – Rossmann. Sklepy spożywcze mają nowych konkurentów.

Zajmujący powierzchnię ponad 3000 mkw. łódzki Marks & Spencer, zlokalizowany w CH Port Łódź, to jeden z największych sklepów pod tym szyldem w Polsce. Dział spożywczy zajmuje w nim 60 mkw. i obejmuje ponad 300 różnych produktów, w tym m.in. przyprawy, sosy, kawę, herbatę, przekąski, napoje i słodycze. Oferta będzie systematycznie rozszerzana, m.in. o dania gotowe i wina. Proponowane przez sieć produkty to przede wszystkim marki własne i wyroby delikatesowe pod brandami nie spotykanymi w innych polskich sklepach. Ważny element oferty stanowi zdrowa żywność a także pochodząca ze Sprawiedliwego Handlu (Fair trade).

Marks & Spencer aktualnie prowadzi w Polsce 16 sklepów. Sekcja spożywcza znajduje się już w połowie z nich. Dzięki temu firma mogła zracjonalizować koszty własne logistyki i pod koniec maja znacząco obniżyła ceny produktów spożywczych – średnio o około 10 proc.

Marks & Spencer nie jest pierwszą firmą spoza branży, którą włączyła do swojego asortymentu artykuły spożywcze. Pionierem był Rossmann, który w sierpniu 2011 roku po raz pierwszy zaoferował klientom wina, otwierając w łódzkim CH Manufaktura swoją największą europejską placówkę. Obecnie lider polskiego sektora drogeryjnego sprzedaje m.in. podstawowe na­poje, impulsowe słodycze, herbaty, leki OTC, suplemen­ty diety, a w niektórych sklepach także żywność ekologiczną i wina. Te ostatnie można kupić w kilkudziesięciu spośród 780 placówek niemieckiej sieci, żywność ekologiczną oferuje ponad 100 drogerii. W zależności od powierzchni sklepu, oferta ekoproduktów obejmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu SKU. Są to m.in. takie produkty, jak pesto, ciasteczka z mąki orkiszowej, makaron razowy czy cukier brązowy. 



(KK)


Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.