Nowa bitwa PiS-u z handlem. Ministerstwo Przedsiębiorczości szykuje ustawę ograniczającą handel produktami marki własnej
Po wypowiedziach premiera Mateusza Morawieckiego (nt. zamiaru ograniczania sprzedaży private label w sieciach handlowych) i ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego (o planach wprowadzenia wymogu kupowania przez sieci minimum 50 proc. polskich produktów), w branży handlowej wrze. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, nad przepisami, do których odnosili się obaj przedstawiciele rządu, pracuje obecnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Subskrypcja roczna (365 dni)149.99 zł - 365 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
5 komentarzy
-
06.03.2019
I nie inaczej jest u innych. Czyli 120% handlu nie będzie tym dotknięta.
Einsteinowie z PiS znów w akcji "co by tu jeszcze spieprzyć panowie". -
05.03.2019
Jak z niedzielami - sieci wymyślą nową strategie i sobie poradzą, a dostaną po głowie mali producenci z siecią sklepów. Rozgraniczenie, których sklepów ma dotyczyć regulacja będzie bardzo trudne - jak zawsze. A w "sklepach firmowych" jest prawie 100% własnej marki. Oby po likwidacji małego handlu nie zlikwidować np. firmowych sklepów mięsnych...
-
05.03.2019
podsumowując: - polscy producenci stracą (bo miejsce produkowanych przez nich marek własnych zajmą a-brandy miedzynarodowych korporacji) - klienci stracą (bo marki własne sprzedawane obecnie są tańsze) - polscy producenci stracą (ponieważ produkują także ogromne ilości produktów dla zagranicznych sieci na eksport, pod ich markami własnymi. mniejsze obroty to mniejsza efektywnosc i zapewne renotownosc) - zyskają, tak jak na zakazie handlu w niedziele, najwieksze zagraniczne sieci - wzrosną im obroty (będą sprzedawać droższe produkty zamiast tanszych) oraz z calymi operacjami poradzą sobie lepiej niż polskie sieci sklepów brawo Morawiecki, nadal pracujesz dla zagranicznego kapitalu tak jak w banku
-
05.03.2019
do Alojz Przecież polskie firmy tez robią marki własne, nie masz pojęcia o czym piszesz
-
04.03.2019
No i bardzo dobrze. Trzeba dbać o regionalnych producentów zamiast o koncerny które i tak nie zapłacą podatków w Polsce.
11