04.03.2019/16:00

Nowa bitwa PiS-u z handlem. Ministerstwo Przedsiębiorczości szykuje ustawę ograniczającą handel produktami marki własnej

Po wypowiedziach premiera Mateusza Morawieckiego (nt. zamiaru ograniczania sprzedaży private label w sieciach handlowych) i ministra rolnictwa Jana Krzysztofa Ardanowskiego (o planach wprowadzenia wymogu kupowania przez sieci minimum 50 proc. polskich produktów), w branży handlowej wrze. Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, nad przepisami, do których odnosili się obaj przedstawiciele rządu, pracuje obecnie Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • Scrutinizer 06.03.2019

    I nie inaczej jest u innych. Czyli 120% handlu nie będzie tym dotknięta.
    Einsteinowie z PiS znów w akcji "co by tu jeszcze spieprzyć panowie".

  • MR 05.03.2019

    Jak z niedzielami - sieci wymyślą nową strategie i sobie poradzą, a dostaną po głowie mali producenci z siecią sklepów. Rozgraniczenie, których sklepów ma dotyczyć regulacja będzie bardzo trudne - jak zawsze. A w "sklepach firmowych" jest prawie 100% własnej marki. Oby po likwidacji małego handlu nie zlikwidować np. firmowych sklepów mięsnych...

  • BZ 05.03.2019

    podsumowując: - polscy producenci stracą (bo miejsce produkowanych przez nich marek własnych zajmą a-brandy miedzynarodowych korporacji) - klienci stracą (bo marki własne sprzedawane obecnie są tańsze) - polscy producenci stracą (ponieważ produkują także ogromne ilości produktów dla zagranicznych sieci na eksport, pod ich markami własnymi. mniejsze obroty to mniejsza efektywnosc i zapewne renotownosc) - zyskają, tak jak na zakazie handlu w niedziele, najwieksze zagraniczne sieci - wzrosną im obroty (będą sprzedawać droższe produkty zamiast tanszych) oraz z calymi operacjami poradzą sobie lepiej niż polskie sieci sklepów brawo Morawiecki, nadal pracujesz dla zagranicznego kapitalu tak jak w banku

  • Gia 05.03.2019

    do Alojz Przecież polskie firmy tez robią marki własne, nie masz pojęcia o czym piszesz

  • Alojz 04.03.2019

    No i bardzo dobrze. Trzeba dbać o regionalnych producentów zamiast o koncerny które i tak nie zapłacą podatków w Polsce.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.