14.07.2020/13:17

Nowa usługa dla osób niewidomych i niedowidzących w Posnanii

Centru Handlowe Posnania wprowadziło udogodnienie, umożliwiające   osobom   niewidomym i niedowidzącym samodzielne  i  komfortowe   zakupy. Aplikacja mobilna The Compass to połączenie nowoczesnej technologii i troski o potrzeby klientów z niepełnosprawnościami.

Aplikacja mobilna The Compass, której pomysłodawcą jest startup Associated Apps, to pierwsza na świecie aplikacja nawigująca osoby niewidome i niedowidzące wewnątrz obiektów użyteczności publicznej, takich jak centra handlowe, budynki biurowe, lotniska, dworce kolejowe, uniwersytety, urzędy czy szpitale. 

- Punktem  wyjścia  do stworzenia naszej aplikacji było zwrócenie uwagi na to, że osoby niewidome i niedowidzące nie mogą korzystać w takim samym stopniu z   obiektów  handlowych,  czy miejsc użyteczności publicznej, jak osoby z innymi dysfunkcjami. The Compass to projekt, który ma na celu wyrównywanie szans. Użytkownik aplikacji będzie mógł jeszcze w domu zaplanować ścieżkę zakupową w   Posnanii,   ze   wskazaniem   sklepów,   które   chce   odwiedzić.   Następnie,   już   po   przybyciu   do   galerii, system poprowadzi go do wybranych  lokalizacji – mówi Magdalena Wawrzyniak, liderka projektu  The Compass.

Pierwszy   etap   wdrożenia   udogodnienia   polega   na   montażu   na   terenie   Posnanii   czujników,   które umożliwią   sprawne   poruszanie   się   klientów   po   obiekcie.   Po   wejściu   do   obiektu   system   połączy   się   z aktywnym   użytkownikiem   aplikacji   i   zaprowadzi   go   do   wskazanej   lokalizacji   za   pomocą   komunikatów głosowych   otrzymywanych   na   telefon.   Stworzona   przez   administratora   dokładna   mapa   centrum handlowego   uwzględni   wszystkie   ewentualne   przeszkody   dla   osób   niewidomych.   W   kolejnym   etapie zostaną przeprowadzone testy funkcjonalności aplikacji. The Compass umożliwi użytkownikowi kontakt z punktem info Posnanii, co pozwoli na otrzymanie szczegółowych wskazówek i udzielenie porad przez pracowników. 

- Jesteśmy   dumni,   że   Posnania   jest   pierwszym   centrum   handlowym   w   Polsce,   w   którym   zostanie wdrożona   aplikacja   mobilna   The   Compass.   Od   początku   koncept   architektoniczny   Posnanii   zakładał 100%   dostępność   dla   klientów   z   niepełnosprawnościami   a   dodatkowo   oferujemy   wiele   usług dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu otrzymaliśmy tytuł Lidera Dostępności w kategorii retail w Polsce. Chcemy być miejscem, w którym każda osoba czuje się komfortowo i w pełni korzysta   z   naszej   oferty   zakupowej,   gastronomicznej,   rozrywkowej   i   rekreacyjnej,   a   stały   rozwój rozwiązań wspierających klientów z niepełnosprawnościami jest wpisany w strategię Posnanii – mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu.

Pełne wdrożenie aplikacji w Posnanii planowane jest na wrzesień/październik 2020 r.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Niewidomy Technofan 29.07.2020

    Mam wrażenie, że określenia typu "pierwsze w Świecie" są nieco na wyrost. Już wiele było prób prowadzenia niewidomych poprzez przestrzenie publiczne za pomocą komunikatów płynących z telefonu (aplikacji mobilnej). Nie jest znana mi żadna, w której został osiągnięty sukces. Przykładowo, projekt "Wirtualna Warszawa", który pochłonął wiele czasu i pieniędzy, opierał się na podobnej zasadzie i... padł. Zachęcam do zainteresowania się sprawą :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.