Nowa usługa dla osób niewidomych i niedowidzących w Posnanii
Centru Handlowe Posnania wprowadziło udogodnienie, umożliwiające osobom niewidomym i niedowidzącym samodzielne i komfortowe zakupy. Aplikacja mobilna The Compass to połączenie nowoczesnej technologii i troski o potrzeby klientów z niepełnosprawnościami.
Aplikacja mobilna The Compass, której pomysłodawcą jest startup Associated Apps, to pierwsza na świecie aplikacja nawigująca osoby niewidome i niedowidzące wewnątrz obiektów użyteczności publicznej, takich jak centra handlowe, budynki biurowe, lotniska, dworce kolejowe, uniwersytety, urzędy czy szpitale.
- Punktem wyjścia do stworzenia naszej aplikacji było zwrócenie uwagi na to, że osoby niewidome i niedowidzące nie mogą korzystać w takim samym stopniu z obiektów handlowych, czy miejsc użyteczności publicznej, jak osoby z innymi dysfunkcjami. The Compass to projekt, który ma na celu wyrównywanie szans. Użytkownik aplikacji będzie mógł jeszcze w domu zaplanować ścieżkę zakupową w Posnanii, ze wskazaniem sklepów, które chce odwiedzić. Następnie, już po przybyciu do galerii, system poprowadzi go do wybranych lokalizacji – mówi Magdalena Wawrzyniak, liderka projektu The Compass.
Pierwszy etap wdrożenia udogodnienia polega na montażu na terenie Posnanii czujników, które umożliwią sprawne poruszanie się klientów po obiekcie. Po wejściu do obiektu system połączy się z aktywnym użytkownikiem aplikacji i zaprowadzi go do wskazanej lokalizacji za pomocą komunikatów głosowych otrzymywanych na telefon. Stworzona przez administratora dokładna mapa centrum handlowego uwzględni wszystkie ewentualne przeszkody dla osób niewidomych. W kolejnym etapie zostaną przeprowadzone testy funkcjonalności aplikacji. The Compass umożliwi użytkownikowi kontakt z punktem info Posnanii, co pozwoli na otrzymanie szczegółowych wskazówek i udzielenie porad przez pracowników.
- Jesteśmy dumni, że Posnania jest pierwszym centrum handlowym w Polsce, w którym zostanie wdrożona aplikacja mobilna The Compass. Od początku koncept architektoniczny Posnanii zakładał 100% dostępność dla klientów z niepełnosprawnościami a dodatkowo oferujemy wiele usług dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu otrzymaliśmy tytuł Lidera Dostępności w kategorii retail w Polsce. Chcemy być miejscem, w którym każda osoba czuje się komfortowo i w pełni korzysta z naszej oferty zakupowej, gastronomicznej, rozrywkowej i rekreacyjnej, a stały rozwój rozwiązań wspierających klientów z niepełnosprawnościami jest wpisany w strategię Posnanii – mówi Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu.
Pełne wdrożenie aplikacji w Posnanii planowane jest na wrzesień/październik 2020 r.
1 komentarz
-
29.07.2020
Mam wrażenie, że określenia typu "pierwsze w Świecie" są nieco na wyrost. Już wiele było prób prowadzenia niewidomych poprzez przestrzenie publiczne za pomocą komunikatów płynących z telefonu (aplikacji mobilnej). Nie jest znana mi żadna, w której został osiągnięty sukces. Przykładowo, projekt "Wirtualna Warszawa", który pochłonął wiele czasu i pieniędzy, opierał się na podobnej zasadzie i... padł. Zachęcam do zainteresowania się sprawą :)