27.09.2020/17:06

OBI rozwija centrum dystrybucyjne w związku ze zwiększeniem importu i wzrostem kanału e-commerce

Rozwój centrum dystrybucyjnego, zwiększenie obrotów z kanału e-commerce i utrzymanie pozycji w czołówce branży marketów budowlanych na polskim rynku to plany właściciela sklepów OBI na 2020 r.

Właściciel marketów budowlanych OBI zakończył 2019 rok zyskiem netto w wysokości 80,79 mln zł., co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 24 mln zł. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,845 mld zł, wobec 2,559 mld zł rok wcześniej.

W sprawozdaniu za 2019 r. podano, że wpływ wynik finansowy miał „wyższy wynik z działalności operacyjnej (+30,14 mln zł) obniżony jednak przez pozostałą działalność operacyjną (-10,63 mln zł) i działalność finansową (-6,28 mln zł) oraz poprawiony spadkiem podatku dochodowego bieżącego oraz odroczonego (łącznie +11.30 mln zł).”

Według zarządu Superhobby Market Budowlany, spółka zrealizowała w 2019 roku większe przychody ze sprzedaży towarów (+279,52 mln zł) głównie wskutek otwarć 11 nowych marketów z roku 2018. Pozwoliło to pokryć spodziewany wzrost kosztów operacyjnych (-256,35 mln zł) i jednocześnie wypracować wyższy wynik z działalności operacyjnej (+30,14 mln zł).

„Wśród kosztów operacyjnych wzrosły w szczególności koszty usług obcych (-45,57 mln zł) oraz koszty wynagrodzeń (- 24,95 mln zł). Wzrost wynagrodzeń spowodowany był podwyżką płac dla większości pracowników marketów i zwiększonym zatrudnieniem. Wzrost pozostałych kosztów był w dużej mierze związany ze wzrostem kosztów pracy.

Spadek wyniku na pozostałej działalności operacyjnej spowodowały głównie utworzone rezerwy na sprawy sądowe (-2,5 mln zł) oraz brak jednorazowych przychodów jakie miały miejsce w roku 2018 w związku z otwarciami 11 marketów (-8,87 mln zł)” – podał operator sklepów OBI.

Zarząd Superhobby Market Budowlany podał w sprawozdaniu za 2019 r., że prowadził przygotowania do uruchomienia w roku 2020 sklepu internetowego www.obi.pl, umożliwiającego klientom zakup towarów z dostawą do domu na terenie całego kraju.

Od maja 2020 r. zakupy internetowe w sklepie OBI możliwe są z dostawą na terenie całego kraju, a nie tylko w najbliższym zasięgu marketów. Projekt wiązał się z uruchomieniem płatności online oraz nawiązaniem współpracy z firmami kurierskimi.

Na koniec 2019 r. w Polsce działało 59 sklepów OBI. W całym ub. r. otwarto tylko jeden nowy sklep (w Łodzi).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także