Obi udoskonala logistykę ostatniej mili i daje klientom możliwość śledzenia dostaw
Licząca obecnie 59 marketów sieć Obi - jako pierwsza w branży DIY - udostępnia klientom link, dzięki któremu mogą sprawdzić, gdzie w danym momencie znajduje się kierowca z zamówionym towarem.
W przypadku sieci spożywczych czy gastronomii możliwość śledzenia dostawy w czasie rzeczywistym nie jest niczym nowym. Jednak branża DIY jak dotąd nie stosowała tego rozwiązania. Powodem był skomplikowany proces logistyczny. Pierwszym graczem z tego sektora, który zdecydował się je wdrożyć jest Obi.
Funkcjonalność śledzenia dostawcy dowożącego zamówienie pod wskazane adres jest częścią usługi wprowadzonej przez Obi w ramach rozwoju logistyki ostatniej mili. Klienci sieci są informowania (za pośrednictwem SMS-ów) o poszczególnych statusach realizacji dostawy. Dodatkowo otrzymują też link do śledzenia jej w czasie rzeczywistym.
Jak podkreśla Adam Mróz, menedżer logistyki wewnętrznej w Obi, system daje klientom dostęp do kluczowych danych bez konieczności pobierania aplikacji. Wystarczy kliknąć link z wiadomości SMS, by przenieść na stronę, gdzie otrzymuje się niezbędne informację, w tym kontakt do kierowcy, który dostarcza konkretne zamówienie. Przedstawiciel sieci zdradza też, że czas dostawy przewidywany jest w oparciu o mapy Google, zatem uwzględnia różne sytuacje na drodze i stąd też jest realny.
Dzięki precyzyjnemu określeniu czasu odbioru zamówienia, klient może przygotować się na jego odbiór, albo skontaktować z kierowcą i pokierować go w konkretne miejsce, gdzie towar ma zostać rozładowany, co jest szczególnie istotne dla produktów gabarytowych.
Obi to międzynarodowy koncern o 40-letniej tradycji. W Europie zarządza ponad 600 marketami. Zlokalizowane są one przede wszystkim w Niemczech, a także w Austrii, Bośni-Hercegowinie, Czechach, Rosji, Słowenii, Szwajcarii, na Węgrzech i we Włoszech. W Polsce pod marką Obi działa obecnie 59 marketów zlokalizowanych w 41 miastach (pierwszy z nich otwarto w 1998 roku w Tychach).Poza siecią sklepów stacjonarnych Obi rozwija też inne usługi z zakresu e-commerce. Należą do nich zakupy online z opcją szybkich dostaw kurierskich oraz zakupy w opcji click & collect, czyli możliwość odbioru zamówienia zrobionego przez internet w wybranym sklepie stacjonarnym w ciągu maksymalnie 4 godzin.
4