05.06.2020 / 11:49
StoryEditor

Obroty europejskiego detalu na dramatycznie niskim poziomie. A w Polsce? [EUROSTAT]

(fot. Pixabay CC0)
Europejski urząd statystyczny Eurostat opublikował dane o obrotach handlu detalicznego w kwietniu 2020 r. – w szczycie pandemii koronawirusa. W porównaniu z marcem 2020 r., obroty w krajach UE spadły o ponad 11 proc. W porównaniu z kwietniem 2019 r. spadek wyniósł 18 proc. W strefie euro było jeszcze gorzej. Polska znalazła się mniej więcej w środku stawki.

Dramat europejskiego handlu detalicznego lepiej od wszelkich liczb i słów ilustruje wykres, pokazujący łączne obroty całej branży na przestrzeni ostatniej dekady – od kwietnia 2...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 13:43
StoryEditor
Melitta w Lidlu. Niemiecki sojusz gigantów handlu i kawy w Polsce
Melitta - wchodzi na polski rynek z nową linią produktów Originals. Firma stawia na Lidl Polska jako platformę do pierwszej akcji promocyjnej

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich marek kawowych - Melitta - wchodzi na polski rynek z nową linią produktów Originals. Firma stawia na Lidl Polska jako platformę do pierwszej akcji promocyjnej, która rozpocznie się już 23 października. W kolejnych miesiącach dostępność linii Melitta Originals będzie stopniowo rozszerzana w polskim handlu detalicznym.

Melitta pręży muskuły: Polacy kochają silne marki

Melitta łączy kunszt palenia kawy oraz ponadstuletnie doświadczenie na rynku, oferując konsumentom produkty "od ziarna do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 14:16
StoryEditor
Biedronka zagęszcza ruchy. Największa sieć dyskontów w kraju o krok bliżej do systemu kaucyjnego
Do końca 2025 r. w sieci Biedronka ma działać 3 tys. recyklomatów (fot. materiały prasowe)

Działania sieci Biedronka, zmierzające do wdrożenia w niej systemu kaucyjnego, wyraźnie przyspieszyły. Największy dyskonter w kraju dopiero co podpisał umowy z dwoma dostawcami recyklomatów do swoich sklepów, a teraz wybrał operatora systemu, z którym będzie współpracował.

Biedronka nawiązała współpracę ze spółką Kaucja.pl – Krajowy System Kaucyjny, jednym z kilkunastu operatorów systemu kaucyjnego, który wspólnie z siecią będzie rozwi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. październik 2025 17:18