02.08.2018 / 09:31
StoryEditor

Ocado wykorzysta dostawczaki z napędem wodorowym

(Źródło: ulemco.com)
Brytyjski supermarket online testuje samochody dostawcze z podwójnym napędem wodorowym. Pierwszy niskoemisyjny pojazd firmy ULEM obsługuje już klientów z okolic podlondyńskiej miejscowości West Drayton.

W ramach szerszego programu testowania pojazdów dostawczych z czystym napędem Ocado testuje dostawczaki firmy ULEM, wykorzystujące silniki na wodór. Są to specjalnie adaptowane ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 10:19
StoryEditor
Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc.? Nowe podatki dla zdrowia
Podatki zdrowotne w górę? Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc. (fot. Canva)

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) chce, żeby rządy wprowadziły nowe podatki zdrowotne. W ich wyniku realne cen tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych miałyby wzrosnąć o 50 proc. Skąd taki pomysł?

Z artykułu dowiesz się: 

  • WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów
  • Wyższe podatki zdrowotne mogą ograniczyć liczbę zgonów o 50 mln
  • Wyższe podatki zdrowotne mają przynieść 1 bln USD na ochronę zdrowia
  • Jak podatek cukrowy w Polsce wpływa na ceny?

WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów

2 lipca 2025 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła nowy projekt: Inicjatywa 3 na 35. W dużym skrócie, WHO chce, aby na trzy grupy produktów, czyli napoje słodzone, alkohol i wyroby tytoniowe, zostały nałożone nowe podatki. Jednocześnie w ramach tej inicjatywy mają być realizowane trzy cele:

  • Ograniczanie szkodliwej konsumpcji poprzez zmniejszenie jej dostępności
  • Zbieranie dochodów na finansowanie opieki zdrowotnej i rozwoju;
  • Budowanie szerokiego poparcia dla wysokich podatków zdrowotnych w środowiskach politycznych i w społeczeństwach.

Wysokie podatki miałyby być wprowadzane najpóźniej do 2035 roku. Stąd nazwa „inicjatywa 3 na 35”.

W wyniku tych działań fiskalnych realne ceny tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych o co najmniej 50 proc. A przynajmniej tak zakłada Światowa Organizacja Zdrowia. Inicjatywę 3 na 35 już wsparły m.in. Bank Światowy czy Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2025 / 13:08
StoryEditor
Biedronka znokautowała Lidla. To bolesne uderzenie, bo marki własne to kluczowy element strategii obu dyskonterów!
Lidl vs Biedronka

Pojedynek na marki własne rozstrzygnięty. Wiadomo już, które podstawowe produkty, takie jak masło, mleko, pieluchy, jogurty czy papier toaletowy częściej pojawiały się na listach zakupów Polaków. Zwycięzca jest zdecydowany. Wynik 6:4.

Eksperci przeanalizowali, które marki własne podstawowych produktów takich jak masło, mleko, pieluchy, jogurty czy papier toaletowy częściej pojawiały się na listach zakupów w a...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. lipiec 2025 23:39