05.04.2020/14:18

Odmowa przyjęcia gotówki od klienta. Urzędy różnie to interpretują

Sklep nie chce przyjmować gotówki. To problem prawny, który istniał już od dawna, ale w czasach koronawirusa przybrał na znaczeniu – informuje serwis next.gazeta.pl.

W ocenie Ministerstwa Finansów, sklep może odmówić przyjęcia gotówki. Z kolei, UOKiK stoi na stanowisku, że nie. A prawo niestety nie wskazuje jednoznaczne jak powinno być.

Co uważa UOKiK? W swoim poradniku "koronawirusowym" UOKiK napisał, że nieprzyjmowanie gotówki jest niezgodne z prawem. Sprzedawca nie może odmówić ich przyjęcia.

Chodzi o to, że nie ma w polskim prawie żadnego przepisu, który tę sprawę jednoznacznie wyjaśnia. Z tego też powodu byłoby niesprawiedliwe pisanie, że ktoś ma na pewno rację, a ktoś inny jej nie ma.

Zarówno UOKiK, jak i Ministerstwo Finansów mają swoje argumenty. Na rynku wręcz słychać głosy, że przepisy powinny być już dawno skonkretyzowane, i choćby tarcza antykryzysowa była dobrym miejscem, żeby wszystko wyjaśnić – czytamy w serwisie next.gazeta.pl.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.