08.08.2018/10:34

Ogranicz straty w twoim sklepie

- Duże znaczenie dla sprzedaży i ograniczania strat ma oczywiście sposób i miejsce ekspozycji produktów. Jeżeli słabo rotujący produkt umieścimy w miejscu czy alejce najrzadziej uczęszczanej przez klientów ryzyko straty wzrasta. Dlatego w takich miejscach należy lokować produkty pierwszej potrzeby, po które klient i tak pójdzie. Produkty o zbliżonej dacie przydatności warto umieścić w atrakcyjnym miejscu i odpowiednio je wyeksponować – podkreśla dyrektor zarządzająca Gruppo Trade Service Polska.

Nieuczciwi pracownicy

Straty powodowane kradzieżami niestety w dużej mierze generują nieuczciwi pracownicy. Dlatego warto zadbać o właściwe wdrożenie procedur kontrolnych w danej placówce. Można tego dokonać na przykład poprzez oznaczanie produktów własnych, które są wnoszone do pracy przez pracowników. Warto także zainwestować w systemy monitoringu oraz ochronę. O ile jednak dla dużych przedsiębiorstw nie jest to znaczące obciążenie finansowe, o tyle dla mniejszych placówek czy detalistów jest to nierzadko koszt nie do przyjęcia.

- Warto jeszcze zaznaczyć, że placówka może ponosić straty na artykułach już na etapie transportu produktu do punktu. Niewłaściwe przewożenie towaru może go zniszczyć, jeszcze zanim znajdzie się on na półce. Jeśli więc odbierając towar nie sprawdzimy jego ilości ani stanu, w jakim dotarł – narażamy się na stratę. Na tym etapie jesteśmy także narażeni na kradzież. Dlatego należy dokładnie kontrolować zarówno warunki transportu produktu (np. czy produkt był przewożony w odpowiedniej temperaturze), jak i ilości, jakie kwitujemy do odbioru. Jeżeli przedsiębiorcę stać na takie inwestycje może również wdrożyć system monitoringu kierowców. Za pomocą takich systemów można weryfikować między innymi postój kierowcy w nieplanowanym miejscu czy otwarcie przestrzeni transportowej – mówi Urszula Stałowska-Homa.

Bądź konsekwentny

Jak widać dobre zarządzanie zamówieniami produktów, w celu uniknięcia strat wymaga przemyślanej polityki sklepów zarówno na poziomie indywidualnej placówki jak i całej sieci handlowej. Tego typu działania wymagają analiz rotacji produktów, ich ekspozycji i zarządzania całym procesem logistycznym. Z doświadczenia wiem, że ograniczenie strat to jeden z najważniejszych czynników wpływających na wyniki sprzedaży, a finalnie na tym każdemu producentowi i sklepom zależy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.