23.07.2020 / 12:55
StoryEditor

Olej ryżowy wycofywany ze sklepów na polecenie GIS

Wycofany przez GIS olej ryżowy (GIS)
Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie publiczne dotyczące oleju ryżowego. GIS nakazał wycofanie produktu marki Rizi. Chodzi o Olej z ryżu, numer partii RBHSSCO9A.

Na podstawie badań przeprowadzonych przez władze Austrii stwierdzono przekroczenie najwyższego dopuszczalnego poziomu estrów glicydowych (2779 ± 1034 µg/kg) w partii oleju z ryż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 64% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.07.2025 / 22:53
StoryEditor
Żabka wie, jak z parzenia w sklepie kawy zrobić niezłe wydarzenie i sprzedać więcej. Nowy przedmiot pożądania, z którym chodzić będzie pół Polski

Sieć sklepów Żabka wprowadza limitowaną edycję kubków na kawę – Good Vibes Edition. Nowa, kolorowa seria pojawi się we wszystkich sklepach Żabka już od 2 lipca 2025 r. i ma na celu wzmocnienie sprzedaży kaw w wakacyjnym okresie. Kubki, zaprojektowane z humorem i pozytywnymi hasłami, mają budzić uśmiech i letni nastrój.

Jaką kawę oferuje Żabka?

Kawa oferowana w ekspresach, w sklepach Żabka to 100% Arabica, wypalanej we włoskiej palarni Julius Meinl – jednej z najstarszych w Europie. Kawa do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.07.2025 / 10:19
StoryEditor
Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc.? Nowe podatki dla zdrowia
Podatki zdrowotne w górę? Ceny napojów, alkoholu i tytoniu wzrosną o 50 proc. (fot. Canva)

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) chce, żeby rządy wprowadziły nowe podatki zdrowotne. W ich wyniku realne cen tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych miałyby wzrosnąć o 50 proc. Skąd taki pomysł?

Z artykułu dowiesz się: 

  • WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów
  • Wyższe podatki zdrowotne mogą ograniczyć liczbę zgonów o 50 mln
  • Wyższe podatki zdrowotne mają przynieść 1 bln USD na ochronę zdrowia
  • Jak podatek cukrowy w Polsce wpływa na ceny?

WHO chce wyższych podatków zdrowotnych na trzy grupy produktów

2 lipca 2025 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) uruchomiła nowy projekt: Inicjatywa 3 na 35. W dużym skrócie, WHO chce, aby na trzy grupy produktów, czyli napoje słodzone, alkohol i wyroby tytoniowe, zostały nałożone nowe podatki. Jednocześnie w ramach tej inicjatywy mają być realizowane trzy cele:

  • Ograniczanie szkodliwej konsumpcji poprzez zmniejszenie jej dostępności
  • Zbieranie dochodów na finansowanie opieki zdrowotnej i rozwoju;
  • Budowanie szerokiego poparcia dla wysokich podatków zdrowotnych w środowiskach politycznych i w społeczeństwach.

Wysokie podatki miałyby być wprowadzane najpóźniej do 2035 roku. Stąd nazwa „inicjatywa 3 na 35”.

W wyniku tych działań fiskalnych realne ceny tytoniu, alkoholu i napojów słodzonych o co najmniej 50 proc. A przynajmniej tak zakłada Światowa Organizacja Zdrowia. Inicjatywę 3 na 35 już wsparły m.in. Bank Światowy czy Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 15:25