14.08.2020/17:33

Organic Farma Zdrowia rozwija wielokanałową strategię sprzedaży

Sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia  w I półroczu 2020 roku wyniosła  53mln  zł. To – jak podkreśla Sławomir Chłoń prezes firmy - rekordowy poziom sprzedaży w  historii  grupy.

Zysk  EBITDA Organic Farma Zdrowia  wyniósł 665  tys. zł. Sprzedaż spółki detalicznej Organic Farma Zdrowia w I półroczu br. wyniosła 29 mln zł,  co oznacza spadek o 5,2 proc. w stosunku do I półrocza 2019 roku.

Sprzedaż spółki dystrybucyjnej Eko-Wital w I półroczu br. wyniosła rekordowe 33,55 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. - Skonsolidowana  sprzedaż Grupy w wysokości 53 mln zł oznacza 7 proc.  wzrostu. Jej motorem w omawianych okresach była jak widać sprzedaż hurtowa realizowana przez spółkę dystrybucyjną Eko-Wital. Natomiast  w  segmencie sklepów detalicznych wysoka sprzedaż utrzymywała się przez pierwsze dwa miesiące oraz bardzo wysoka sprzedaż do 13 marca. Od drugiej połowy marca istotne wzrosty odnotowały sklepy przy ulicach,  na  osiedlach,  duże  markety  oraz  sklepy  internetowe,  a  szczególnie   sklep organic24.pl – tłumaczy  Sławomir Chłoń prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.

I zaraz dodaje: - Natomiast od 14 marca znacząco spadła (w niektórych przypadkach nawet, aż o 65 proc.) sprzedaż sklepów sieci Organic Farma Zdrowia znajdujących się w galeriach  handlowych,  po  wprowadzeniu  rządowych  ograniczeń działalności  galerii handlowych, w związku z pandemią koronawirusa. (…) Sprzedaż  sklepów  sieci  Organic  Farma  Zdrowia zlokalizowanych w galeriach i centrach handlowych nadal jest o kilkadziesiąt procent niższa, niż przed rokiem. Prezes firmy nie chce jednak prognozować, czy i kiedy sprzedaż ta wróci do poziomów sprzed  pandemii.

Z powodu pandemii musiały zostać zamknięte na  wiele  tygodni należące do Organic Farmy Zdrowia Bistra  prowadzone  przy  markecie  w  Warszawie  i Wrocławiu.

Szef OFZ wskazuje, że wypracowany zysk EBITDA Grupy w kwocie 665 tysięcy zł to ogromny przełom w  stosunku  do 1,1 mln zł straty w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Również wynik netto zakończony stratą 1,5 mln zł, to ogromna różnica w stosunku do 2,7mln zł straty rok wcześniej. - Dobre wyniki I półrocza pokazują potencjał grupy i napawają zarząd dużym optymizmem na przyszłość. Niestety od połowy marca nasz świat został wywrócony do góry nogami, a wszelkie okresowe i roczne planowanie trzeba było zmienić w codzienne planowanie, ponieważ każdy kolejny dzień to wielka niespodzianka. Spółka przyjęła natychmiast nową strategię polegającą na wzmocnieniu sprzedaży wielokanałowej polegającej na wynajęciu i przygotowaniu nowego magazynu, dedykowanego jedynie pod sprzedaż sklepu internetowego  organic24.pl. To największy tego typu obiekt w Polsce dedykowany  sprzedaży  internetowej  żywności  ekologicznej   on-line – podkreśla Sławomir Chłoń.

I dodaje:  - Magazyn został uruchomiony 18  maja  br., po wdrożeniu w nim najnowszych, dostępnych technologii  informatycznych,  pozwalających  na  ogromne  przyspieszenie  obsługi klientów, optymalizację działań logistycznych i znaczące obniżenie kosztów. Dodatkowo, w ramach rozwoju sprzedaży wielokanałowej, spółka zaoferowała klientom nowe  formy  dokonywania zakupów w części sklepów stacjonarnych i to aż w trzech wariantach: Click&  Collect,  Click&Drop  oraz  Click&Drive. Klienci mogą więc zamówić produkty przez telefon, Facebooka lub e-mail, a następnie odebrać osobiście lub pod sklepem, np. opcją włożenia zakupów do bagażnika samochodu klienta lub zamówić dostawę do domu – podsumowuje prezes OFZ.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także