21.01.2021/11:25

Orlen w Ruchu. Koncern wprowadzi do kiosków produkty spożywcze i gastronomiczne ze stacji paliw

PKN Orlen zaczyna szukać synergii między swoim pozapaliwowym biznesem detalicznym a przejętą siecią Ruch. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, paliwowy gigant poczynił już pierwsze kroki w kierunku wprowadzenia produktów żywnościowych i gastronomicznych znanych ze sklepów O!Shop do kiosków Ruchu.

Jak ustaliliśmy, naftowy koncern zgłosił już do rejestracji znak towarowy "Orlen w Ruchu" (prezentujemy go na grafice obok). Ze złożonego wniosku wynika, że znak ma być wykorzystywany przez firmę do działalności w takich obszarach, jak "sprzedaż detaliczna artykułów spożywczych, napojów, gotowych potraw, hot-dogów oraz prasy", jak również "usługi gastronomiczne, bary szybkiej obsługi; kawiarnie".

Orlen w Ruchu - nowy znak towarowy rejestrowany przez PKN Orlen (UPRP)

Portal wiadomoscihandlowe.pl wysłał do PKN Orlen pytania w tej sprawie 8 stycznia. Chcieliśmy się dowiedzieć, do czego konkretnie wykorzystywany będzie nowy znak graficzny. Do chwili publikacji niniejszego artykułu biuro prasowe firmy nie odpowiedziało na naszego maila.

Przypomnijmy, że pod koniec listopada ub.r. prezes PKN Orlen Daniel Obajtek powiedział podczas konferencji prasowej, że "Będziemy tam (w punktach Ruchu - red.) oferować oprócz prasy również produkty znane z naszych stacji paliw, a także małą gastronomię". Wygląda na to, że te zapowiedzi mogą stosunkowo szybko zostać wcielone w życie.

Choć firma nie odpowiedziała na pytania redakcji wiadomoscihandlowe.pl o konkrety, można założyć, że w pierwszej kolejności Orlen zdecyduje się na "przeszczepienie" do kiosków swoich najpopularniejszych produktów gastronomicznych, takich jak kawa czy hot-dogi. Sensownym ruchem byłoby także uzupełnianie oferty spożywczej Ruchu o markę własną Orlenu (O!), rozwijaną od jesieni 2017 r. i obejmującą m.in. słodycze i napoje.

Ruch ma obecnie około 1,3 tys. kiosków i saloników prasowych, a z niedawnych deklaracji Daniela Obajtka wynika, że w planach jest zwiększenie liczby punktów handlowych tej sieci do 1,5 tys. już w 2021 r.

- Chcemy przedstawić nowe formaty sklepów, chcemy, by docelowo było ich 1500 w miejscach, gdzie znajdują się punkty Ruchu - podkreślił prezes PKN Orlen w listopadzie. Firma chce także budować sieć punktów odbioru paczek, m.in. właśnie w oparciu o lokalizacje Ruchu.

Zgodnie ze strategią "Orlen 2030", paliwowa spółka zamierza w 2021 r. uruchomić także swój pierwszy sklep poza stacją. Do rozwoju sieci sklepów convenience mają być wykorzystywane m.in. zasoby gruntów będące obecnie w posiadaniu PKN Orlen i firmy Energa.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • qwertyytrewq 22.01.2021

    Świetny pomysł!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także