05.11.2018/10:52

Orlen zbadał, co Polacy sądzą o koncepcie drive thru na stacji paliw

85 proc. kierowców jest chętnych do skorzystania z konceptu drive thru na stacji paliw, gdyby pojawił się on w miejscu, w którym zwykle tankują samochód - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PKN Orlen. Z odpowiedzi respondentów wynika, że forma obsługi, z którą niedawno zadebiutował Orlen uruchamiając pierwszą stację Orlen Drive, ma szansę się przyjąć.

Jak wynika z badania, drive thru jako forma zamawiania i odbioru posiłków jest doskonale znana kierowcom. Na pytanie o kojarzenie tej nazwy twierdząco odpowiedzieli wszystki z przebadanych kierowców. - Jednoznaczne kojarzenie nazwy DT wśród aktywnych kierowców wynika z długotrwałej i powszechnie występującej obecności formatu, nie tylko przy trasach, ale również w miastach. Wszystkie wiodące marki QSR posiadają obiekty tego rodzaju w całej Polsce - tłumaczy Orlen.

Spośród klientów sieci Orlen, blisko osiem na dziesięć osób miało okazję kiedykolwiek skorzystać z usług QSR w formacie drive thru. Kontakt z formatem drive thru jest również bardzo powszechny wśród ogółu kierowców. Idea tej formy obsługi jest więc bardzo dobrze znana polskim kierowcom.

Badanie Orlenu pokazało, że klienci - gdy jadą samochodem i do wyboru mają obsługę klasyczną oraz drive thru - nieco częściej wybierają ten drugi wariant (54 proc. do 46 proc.). Gusta klientów Orlenu oraz osób korzystających z sieci konkurencyjnych są w tym aspekcie zgodne. - Wynik ten świadczy o bardzo dużym potencjale drive thru jako formy obsługi przeznaczonej dla kierowców - zauważa firma.

Z konceptu drive thru Polacy korzystają najczęściej podczas podróży prywatnej z rodziną, a zakup posiłku następuje w porze lunchu (między godz. 12 a 16) lub w końcowej fazie podróży. - Zachowania w tym obszarze nie różnią się znacząco pomiędzy klientami stacji paliw Orlenu i konkurencji. Chęć skorzystania w przyszłości z DT w przypadku podróży samochodem deklarują praktycznie wszyscy badani kierowcy, oznacza to, że DT jako format znalazł uznanie i na stałe wpisał się w zwyczaje zakupowe polskich kierowców - podkreślają przedstawiciele Orlenu.

Wygoda (56 proc.) i szybkość obsługi przy odpowiednio oznaczonym wjeździe/wyjeździe to podstawowe cechy DT, które kierowcy uważają za najważniejsze zalety.

Po zapoznaniu się z opisem konceptu DRIVE THRU na stacji paliw, blisko ośmiu na dziesięciu kierowców uważa ten pomysł za bardzo dobry lub dobry. Tylko 6 proc. badanych uznało, że konceptach DT na stacji to zły pomysł. Warto również zauważyć, iż klienci Orlenu nieco lepiej (o 5 punktów procentowych) ocenili koncept niż klienci stacji konkurencyjnych.

Badanie przeprowadzone w maju, na wiele miesięcy przed startem pierwszej stacji Orlen Drive, pokazało, że w przypadku gdyby format DT pojawił się na stacji, z której kierowcy korzystają najczęściej, to 85 proc. z nich deklaruje, że skorzysta z takiej oferty. Klienci Orlenu są wyraźnie (aż o 10 pp) bardziej pozytywnie nastawieni do skorzystania z DT, gdyby rozwiązanie to pojawiło się przy Orlenie, niż klienci zazwyczaj tankujący na stacjach marek konkurencyjnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.