23.06.2020/09:04

Oszczędność czasu pracowników dzięki automatyzacji

Kryzys odbił się negatywnie na sytuacji finansowej wielu konsumentów. Zmniejszenie dochodów i ogólny brak stabilności gospodarczej skłoniły wielu klientów do zmniejszenia wydatków w poszczególnych kategoriach, począwszy od sektora związanego z modą i odzieżą, poprzez usługi, elektronikę oraz gastronomię. Odnotowany został natomiast wzrost wydatków na artykuły spożywcze, środki czystości czy produkty dezynfekujące.

Niewątpliwie, w ostatnich miesiącach nastąpił także gwałtowny wzrost zakupów artykułów spożywczych przez Internet, a wielu kupujących po raz pierwszy złożyło zamówienie online. Na przestrzeni czasu przekonamy się, czy będzie to trwała zmiana w zachowaniu konsumentów czy też kupujący wrócą do korzystania z usług sklepów stacjonarnych. Aby zapewnić najwyższą jakość usług menadżerowie i właściciele sklepów muszą przede wszystkim priorytetowo traktować wdrożenie stałych środków ochrony zdrowia i higieny pracy, które ochronią zarówno kupujących, jak i pracowników.

Firma HL Display oferuje szeroką gamę rozwiązań, które koncentrują się głównie na wsparciu sprzedawców detalicznych pod kątem obsługi klientów, zapewnieniu efektywnego zarządzania, zadbaniu o odpowiednie ułożenie najbardziej potrzebnych produktów na półce oraz ułatwieniu ich płynnego uzupełniania. Sklepy powinny pójść w kierunku automatyzacji, aby przede wszystkim zaoszczędzić czas pracy personelu przy wykonywaniu powtarzalnych i pracochłonnych zadań, ale także móc zmierzyć się z najczęstszymi wyzwaniami związanymi z efektywnym funkcjonowaniem sklepu – czasochłonnym uzupełnianiem zapasów, utrzymywaniem produktów frontem na krawędzi półki, regularną aktualizacją cen czy zmianami w planogramach. Przechodząc na automatyzację sklepy są w stanie zapewnić lepsze doświadczenia zakupowe, które stanowią kluczową kwestię w ochronie tradycyjnego sklepu detalicznego w dynamicznie rozwijającym się środowisku handlu elektronicznego.

Jakie korzyści przynosi wdrożenie automatyzacji?

Szacuje się, że zarządzanie półkami, jak na przykład uzupełnianie produktów pochłania do 45 proc. siły roboczej (Oliver Wyman, 2019). Aby wyeliminować koszty pracy z tego obszaru, sklepy powinny inwestować w systemy, które dzięki automatyzacji pracy upraszczają procesy związane z merchandisingiem. Dzięki przestrzeganiu zasady FIFO („pierwsze weszło, pierwsze wyszło”) i zapewnieniu dobrze zaopatrzonych półek, zautomatyzowane systemy zarządzania powierzchnią półki mogą potencjalnie skrócić czas pracy pracowników nawet o 40 proc. (badania HL Display w sklepach testowych, przez Nielsen, 2015).
Inwestycja w automatyzację to skuteczny sposób zarządzania kategoriami produktów oraz utrzymywania nienagannego wyglądu półek. Oferowane rozwiązania merchandisingowe nie tylko pozwalają oszczędzić czas, ale także odpowiadają na najczęstsze wyzwania związane z efektywnym funkcjonowaniem sklepu czy minimalizowaniem odpadów.

Systemy merchandisingowe pomagające obniżyć koszty pracy personelu poprzez automatyzację.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.