26.08.2016/15:42

Otmuchów z potężną stratą. Zarząd wprowadza nową strategię rozwoju

Producent żelek, płatków śniadaniowych, batonów, słodyczy i pellet w I połowie 2016 roku osiągnął 116,6 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Grupa w minionym półroczu rozpoczęła wdrażanie nowej strategii, która ma na celu koncentrację na trzech kluczowych obszarach działalności: żelkach, batonach i produktach śniadaniowych.

W ramach tych obszarów sprzedaż grupy Otmuchów wzrosła o 10 proc. (r/r) osiągając poziom 48,5 mln zł. Spółka jednocześnie dokonała odpisów aktualizujących wartość pozostałych aktywów wytwórczych przeznaczonych do sprzedaży.

Celem Grupy zgodnie z nową strategią jest dywersyfikacja i wzrost sprzedaży do głównych klientów w obszarze private label i B2B, wzrost poziomu innowacyjności produktów, a także wzrost udziału eksportu w całości sprzedaży. W I półroczu sprzedaż eksportowa Grupy wzrosła o 19 proc. (r/r) osiągając poziom 21 proc. udziału w sprzedaży ogółem (17 proc. w analogicznym okresie roku ubiegłego). Przychody ze sprzedaży w strategicznych segmentach wzrosły o 10 proc. (r/r), natomiast eksport tych produktów zwiększył się w I półroczu 2016 roku o 15% .

- W pierwszym półroczu, zgodnie ze zaktualizowaną strategią, przeprowadziliśmy szereg zmian w strukturze Grupy. Wyodrębniliśmy kluczowe segmenty na których chcemy się koncentrować, a część majątku przeznaczona na sprzedaż została wyceniona i przygotowana do procesu dezinwestycji. Dzięki sprzedaży tych aktywów pozyskamy dodatkowy kapitał  na rozwój kluczowych obszarów za jakie uważamy żelki, produkty śniadaniowe i batony. Równolegle rozpoczęliśmy w pierwszym półroczu realizację inwestycji w segmencie produktów śniadaniowych. Wierzymy, że dzięki tym działaniom osiągniemy silną pozycję rynkową w obszarach, które uważamy za strategicznie ważne dla przyszłego rozwoju Grupy - powiedział Mariusz Popek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

W pierwszej połowie 2016 roku sprzedaż Grupy Otmuchów wyniosła 116,6 mln zł (wobec 118,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego). Strata na poziomie netto wyniosła 37,8 mln zł (w porównaniu do zysku 1,6 mln zł w 2015 r). Poziomy zysków zostały obciążone kosztami z aktualizacji wyceny aktywów, które spółka przeznaczyła do zbycia. W wyniku wyceny stwierdzono utratę bilansowej wartości aktywów wytwórczych i dokonano odpisów aktualizujących na kwotę 36,9 mln zł na poziomie Grupy. Utworzone odpisy wpływają negatywnie na wyniki bieżącego okresu przy czym należy podkreślić księgowy charakter operacji i brak wpływu na sytuację płynnościową spółki.

Grupa dzięki potencjalnej sprzedaży wyodrębnionych aktywów będzie mogła pozyskać środki, które w części przeznaczy na kolejne inwestycje w obszary strategiczne. Na ten cel w latach 2016-2018 spółka zamierza przeznaczyć do 40 - 60 mln zł. W pierwszym półroczu br. łączna wartość inwestycji wyniosła 12,9 mln zł. Dzięki nowym liniom produkcyjnym oraz rozwinięciu działalności logistycznej i magazynowej Grupa będzie wyróżniać się innowacyjnością oraz wysoką jakością swoich produktów poprawiając jednocześnie  efektywność kosztową.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.