20.05.2020/12:30

Otwarte Klatki opracowały ranking sieci sklepów

Aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ramach kampanii “Jak one to znoszą?” opracowali ranking sieci sklepów, które do końca 2019 roku wydały deklarację o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego najpóźniej do 2025 roku. Na podium znalazły się supermarkety Aldi, Auchan, Carrefour, Kaufland oraz PSD Sklepy Gama.

Troska o dobrostan zwierząt stała się w ostatnich latach znaczącą częścią odpowiedzialności społecznej biznesu. Jednym z elementów dbania o lepsze warunki życia zwierząt jest wycofanie ze sprzedaży jajek “trójek”, czyli tych pochodzących z chowu klatkowego. Coraz więcej sieci sklepów decyduje się na rezygnację ze sprzedaży takich jaj na rzecz tych pochodzących z chowu alternatywnego (ściółkowego, z wolnego wybiegu lub ekologicznego). Aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ramach kampanii “Jak one to znoszą?” sporządzili ranking sieci supermarketów, które do 2019 roku zobowiązały się wycofać ze sprzedaży jaja z chowu klatkowego najpóźniej do 2025 roku.

W badaniu wzięło udział 12 sieci sklepów: Aldi, Carrefour, Auchan, Kaufland, PSD Sklepy Gama, Netto, Polomarket, Lidl, Market Jan, Biedronka, Topaz i PSH Lewiatan. Kwestie, które zostały uwzględnione przy tworzeniu rankingu to transparentność i zakres opublikowanych zobowiązań do wycofania jaj z chowu klatkowego, poczyniony od czasu podjęcia zobowiązania postęp we wdrażaniu jego założeń oraz promowanie kupna jaj z różnych systemów hodowli. Na pierwszym miejscu uplasowała się sieć supermarketów Aldi. Na tę decyzję wpłynęła publikacja na oficjalnej stronie czytelnego oświadczenia o szerokim zakresie, które dotyczy zarówno jaj świeżych wszystkich marek (w tym własnej), jak i produktów gotowych marki własnej zawierających jaja. Sieć w najbliższej przyszłości planuje zrezygnować z promocji kupna jaj z chowu klatkowego. Na podium znalazły się także sklepy Auchan i Carrefour (drugie miejsce) oraz Kaufland i PSD Sklepy Gama (trzecie miejsce).

Na szczególne wyróżnienie zasługuje supermarket online Frisco.pl, który jako pierwsza duża sieć handlowa wycofał jajka “trójki” ze sprzedaży już w styczniu 2019 roku.

Wszystkie sieci znajdujące się na podium zrobiły postęp w wycofywaniu jaj klatkowych w stosunku do zeszłego roku, bez wyjątków promują kupno jaj z hodowli alternatywnych wśród swoich klientów i mają transparentne oświadczenia o wycofaniu jaj “trójek”.

Sieci Aldi, Auchan, Carrefour i Kaufland już teraz nie oferują jaj świeżych z chowu klatkowego w marce własnej. Sieć sklepów Gama zredukowały ilość jaj klatkowych w ofercie o 50 proc. ⅓ jaj świeżych w ofercie sieci sklepów Lidl i ponad 30 proc. jaj świeżych marki własnej sprzedanych w Grupie Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, to jaja z hodowli alternatywnych.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • zawiszanka 27.05.2020

    Jarek, chyba trochę nie nadążasz za zmianami na świecie :D Trójki są totalnie passe i masa firm je wycofuje - naprawdę sądzisz, że ekolodzy byliby w stanie prowadzić aż tyle "akcji niszczących wizerunek"? Czy nie wydaje Ci się bardziej logiczne, że to naturalny trend , który widoczny jest nie tylko w Polsce i nic nie trzeba tu wymuszać? Sorry, ale taki ranking wydaje mi się totalnym przeciwieństwem hejtu, więc mam wrażenie, że może twoja firma się nie załapała i jesteś po prostu zazdrosny...

  • Jarek78 26.05.2020

    W artykule jest błąd. Powinno być:
    "Aktywiści Stowarzyszenia Otwarte Klatki w ramach kampanii “Jak one to znoszą?” opracowali ranking sieci sklepów, na których do końca 2019 roku wymuszono za pomocą hejtu i akcji niszczących wizerunek deklarację o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego najpóźniej do 2025 roku.(...)"

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.