17.09.2020/15:01

Oznaczenia Nutri-Score na produktach Danone, również w Polsce

Danone wprowadza standard oznaczania wartości odżywczej na produktach spożywczych. Pięciokolorowa etykieta Nutri-Score, oparty na naukowej metodzie oceny wartości odżywczej produktów, ma pomóc klientom w wyborze żywności.

W Polsce oznaczenia Nutri-Score znajdują się już na opakowaniach kilku limitowanych wersji produktów Danone. Od sierpnia br. są widoczne na wybranych wariantach Activia i Actimel, a od września do końca roku w całym portfolio marki Danonki.

- Jako jeden z pierwszych producentów w Polsce, zdecydowaliśmy się na stopniowe wprowadzanie na naszych opakowaniach systemu Nutri-Score. Jesteśmy przekonani, że to czytelne oznaczenie ułatwi konsumentom podejmowanie właściwych decyzji żywieniowych, a to pierwszy krok do utrzymania zdrowia na długie lata – mówi Marek Sumiła, dyrektor rynku Polska i Kraje Bałtyckie w Danone sp. z o.o.

Danone podkreśla, że wprowadzenie Nutri-Score jest kolejnym krokiem do zachęcenia klientów do dokonywania zdrowszych wyborów.

- Wprowadzenie Nutri-Score jest zgodne z naszą wizją One Planet. One Health nie tylko dlatego, że pomoże konsumentom w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych. Jest to także ważny element strategii walki z chorobami dietozależnymi, na które cierpi obecnie blisko 12 mln Polaków . Co istotne - oznaczenie ma na celu pokazywać wartość produktów w diecie i zalecaną częstotliwość ich spożycia, a nie wykluczać z diety. Nasze produkty mają oznaczenie od A do D - to pokazuje, że  w portfolio mamy produkty, które powinny stanowić podstawę diety, jak również produkty z kategorii tzw. „przyjemnościowej”. – dodaje Marek Sumiła. 

Oznaczenia Nutri-Score funkcjonują już na produktach spożywczych m.in. we Francji, Belgii, Hiszpanii, Niemczech, Holandii, Luksemburgu i Szwajcarii. System jest pozytywnie oceniany i rekomendowany m.in. przez Europejską Organizację Zdrowia WHO Europe, Europejską Organizację Konsumencką Foodwatch czy Europejską Organizację Konsumencką BEUC. Badania na polskim rynku pokazują, że Nutri-Score jest pomocny przy dokonywaniu zakupów – wskazało tak aż 91 proc. badanych konsumentów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także