02.01.2017/11:29

Pakietowanie jest naturalnym krokiem

Pakietowanie to usługa, która doskonale sprawdziła się na innych rynkach. Sensowność takiego rozwiązania została udowodniona i praktycznie, i statystycznie - mówi w wywiadzie Adam Puciata, prezes zarządu CTRL System.

Czy drukowane gazetki reklamowe to przeżytek w dobie technologii cyfrowych?

Absolutnie nie! Zgodzę się ze stwierdzeniem, że technologie cyfrowe i treści przekazywane za ich pośrednictwem to ważne źródło informacji w dzisiejszych czasach, ale bynajmniej nie jedyne. Tak jak ludzie wciąż kupują drukowaną prasę, tak też nadal najchętniej szukają promocji właśnie w drukowanych i dostarczanych do domu gazetkach. Potwierdzają to badania, z których wynika, że gazetki to niezmiennie najskuteczniejszy nośnik promocji w handlu. To właśnie po ich lekturze 42 proc. klientów rusza do sklepu po zakupy. Dla porównania, gazetki internetowe jako źródło informacji o promocjach wskazuje jedynie co czwarty respondent.

Dlaczego CTRL System chce pakować do jednej folii różne materiały reklamowe i taki zestaw doręczać konsumentom? Jaki to ma sens?

Pakietowanie – bo o nim mowa – to usługa, która doskonale sprawdziła się na innych rynkach. Sensowność takiego rozwiązania została udowodniona i praktycznie, i statystycznie. Nie powinno to dziwić – zamiast wielu ulotek wrzuconych luzem do skrzynki lub co gorsza porzuconych obok skrzynek, konsument otrzymuje estetyczną i zapakowaną przesyłkę reklamową wzbogaconą o gratis. Wprowadzamy to rozwiązanie na polski rynek, bo wiemy, że zwiększymy w ten sposób skuteczność dotarcia przekazu reklamowego naszych klientów do konsumenta. Potwierdzają to badania zrealizowane w krajach Europy Zachodniej, a także badanie wykonane w Polsce w październiku br. na zlecenie naszej spółki.

Dlaczego jest Pan przekonany, że w naszym kraju taki sposób dystrybucji gazetek sprawdzi się? Skąd pewność, że polski rynek i polscy konsumenci czekają na to rozwiązanie?

Jak wspominałem, działania dotyczące pakietowania poprzedziliśmy analizą innych rynków i badaniami zrealizowanymi w naszym kraju. Nie bez znaczenia jest też nasze wieloletnie, często wręcz osobiste, doświadczenie i kontakt z realnymi konsumentami, których każdego dnia spotykają nasi dystrybutorzy. A ci konsumenci w 81 proc. pozytywnie oceniają pakietowanie, zaś postawieni przed alternatywą „pakiet czy pojedyncza gazetka” w 79 proc. wybierają pakiet. Stąd nasza pewność, że uruchamiając usługę pakietowania dla naszych klientów, postępujemy słusznie.

A jakie jest zainteresowanie sieci handlowych pakietowaniem? Kiedy możemy spodziewać się pierwszych działań promocyjnych z jego wykorzystaniem?

Sieci handlowe, z którymi dotychczas rozmawialiśmy, są żywo zainteresowane tym rozwiązaniem z oczywistych względów. Dostają przecież „więcej za mniej”, czyli ponosząc ten sam koszt, istotnie zwiększają skuteczność tego medium, tudzież obniżając koszt wciąż docierają do tej samej, pożądanej grupy odbiorców. Nie mogę w tym momencie zdradzać szczegółów, ale to już przesądzone, że w pierwszym kwartale 2017 roku rozpoczniemy dystrybucję materiałów promocyjnych w formie pakietowania.