20.04.2022/13:55

Palikot i Wojewódzki wybierają się na giełdę z Manufakturą Piwa Wódki i Wina

Manufaktura Piwa Wódki i Wina wystartowała z ofertą publiczną Akcji serii K. Spółka, której prezesem jest Janusz Palikot, a współudziałowcem Kuba Wojewódzki, zakłada, że wpływy z rozpoczynanej oferty wyniosą blisko 11 mln zł. Zapisy na akcje będą przyjmowane od 26 kwietnia do 10 maja br. Po zakończeniu oferty spółka będzie ubiegać się o wprowadzenie swoich akcji do obrotu na rynku NewConnect.

Manufaktura Piwa Wódki i Wina oferuje do 203.371 akcji nowej emisji serii K. Cena emisyjna oferowanych papierów została ustalona na poziomie 54 zł. Docelowo akcje serii K stanowić będą łącznie 3,61 proc. podwyższonego kapitału zakładowego emitenta. Głównym akcjonariuszem Manufaktury Piwa Wódki i Wina pozostanie Janusz Palikot kontrolujący 40,19 proc. głosów w spółce.

- Tworzymy jedyny w swoim rodzaju lifestylowy holding alkoholowy.  Wykorzystywanie efektu synergii wszystkich podmiotów w zakresie produkcji, sprzedaży i marketingu pozwala nam wprowadzać na rynek szereg nowych marek. Koncentrujemy się głównie na produktach wysokomarżowych oraz odwołujących się do emocji. Dzięki temu osiągamy bardzo dynamiczny wzrost skali działalności. Rozpoczęcie zapowiadanej pierwszej oferty publicznej jest zwieńczeniem wielu procesów obejmujących m.in. zakończone połączenie ze spółką Doctor Brew oraz kończący się proces przejęcia Przyjaznego Państwa.  Tworzymy unikalną na polskim rynku grupę o bardzo wysokim potencjale rozwoju – twierdzi Janusz Palikot, prezes MPWiW.

Pieniądze pozyskane z emisji akcji zostaną przeznaczone na kapitał obrotowy. MPWiW zakłada zwielokrotnienie wolumenu sprzedaży swoich produktów w 2022 roku, zarówno aktualnie oferowanych jak również tych, które firma planuje wprowadzić do swojej oferty w kolejnych miesiącach roku.

Zarządu MPWiW zamierza maksymalizować wartość rynkową spółki poprzez konsekwentne zwiększanie wielkości osiąganego EBITDA. To z kolei firma zamierza osiągnąć poprzez zwiększenie wolumenów sprzedaży swoich produktów, przy jednoczesnym zwiększeniu penetracji rynku.

Manufaktura ma dotrzeć do nowych punktów handlowych w ramach kanału tradycyjnego, rozwinąć dystrybucję online oraz rozbudować własną sieci dystrybucyjnej. Strategia zakłada również systematyczne zwiększanie mocy produkcyjnych i magazynowych. W 2022 r. zakładane są wydatki inwestycyjne na poziomie 18,2 mln zł.

W 2021 roku MPWiW odnotowało przychody ze sprzedaży na poziomie 49,7 mln zł, co stanowi prawie dziesięciokrotny wzrost w porównaniu z 2020 rokiem. EBITDA wyniosła 12,45 mln zł, a zysk netto 8,9 mln zł.  W 2022 roku Grupa MPWiW zamierza kontynuować realizację przyjętej wcześniej strategii biznesowej, obejmującej trzy obszary aktywności, odnoszące się do inwestycji, dystrybucji i polityki produktowej. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także