Pandemia COVID-19 nakręca Mondelēz na ochronę środowiska i edukację żywieniową
Firma Mondelēz International, właściciel takich marek jak Milka, Oreo, belVita, Delicje, Prince Polo
czy Halls jest coraz bliżej celów w zakresie dbałości o środowisko, lokalną społeczność oraz konsumentów, które postanowiła zrealizować do 2025 roku.
Według ogłoszonego właśnie raportu społecznej odpowiedzialności „Snacking made right” globalny lider w branży przekąsek o 20 proc. zwiększył w 2019 r. ilość ziaren kakaowca używanych do wyrobu czekolady pozyskanych w sposób odpowiedzialny (do roku 2025 mają one być wykorzystywane we wszystkich produktach czekoladowych z portfolio firmy). Zredukował o 15 proc. emisję CO2 w całej działalności produkcyjne, zmniejszyła też zużycie wody na obszarach, gdzie występują jej największe niedobory oraz całkowitą liczbę odpadów produkcyjnych (odpowiednio o 27 i 21 proc.).
Firma kontynuowała również wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie opakowań, w efekcie 93% z nich nadaje się obecnie do recyklingu (za sześć lat mają one stanowić 100 proc.). Mondelēz International poczynił też postępy w dostosowywaniu portfolio do potrzeb konsumentów oraz kreowaniu ich świadomych nawyków żywieniowych. Temu ostatniemu celowi służą wprowadzenie czytelnych oznaczeń na opakowaniach oraz umożliwienie konsumentom wyboru wielkości porcji. W minionym roku 16 proc. przychodów firmy netto stanowią indywidualnie pakowane produkty w mniejszych gramaturach.
– Teraz, kiedy cały świat zmaga się z pandemią COVID-19 bardziej niż kiedykolwiek przedtem ważne jest przyjęcie przez firmy strategii zrównoważonego rozwoju – mówi Dirk Van de Put, prezes Mondelēz International i dodaje, że w przypadku koncernu, którym kieruje strategia ta opiera się na trosce o środowisko oraz wywieraniu pozytywnego wpływu na społeczeństwo poprzez edukację żywieniową.
10