04.05.2020/12:00

Pandemia napędza sprzedaż produktów pakowanych. Bezpieczeństwo priorytetem dla konsumentów

Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsen Connect wskazuje, że w ciągu najbliższych miesięcy utrzymają się wzrosty sprzedaży produktów pakowanych. - Konsumenci będą wciąż stawiać na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i higienę – tłumaczy Marek Rudek. I dodaje, że trend potwierdzają najnowsze badania Nielsena, które pokazują, że produkty w bezpiecznych opakowaniach, czyli takich, które chronią zawartość przed zarazkami, są teraz o wiele bardziej pożądane.

Według danych firmy Nielsen wartość sprzedaży produktów FMCG zarówno produktów spożywczych jak i kosmetyczno-chemicznych dla ostatnich 12 miesięcy kończących się marcem 2020 wyniosła ok. 167 mld złotych i w porównaniu do roku wcześniej wzrosła o ok. 6 proc.  - Gdy jednak przyjrzymy się już konkretnie marcowi, na który przypadły największe zakupy przygotowujące do kwarantanny to ten wzrost względem marca 2019 jest już znacząco wyższy - wyniósł ponad 14 proc. – podkreśla Katarzyna Reizer, konsultant w Nielsen Connect.

Ekspertka firmy Nielsen wskazuje, że w marcu w największym stopniu wzrosła sprzedaż tak zwanej suchej półki, czyli produktów takich jak mąka, ryż czy makaron które kupowaliśmy na zapas przed kwarantanną. - Konieczność przebywania w domu wpłynęła również na sprzedaż takich produktów impulsowych, jak np. gumy do żucia, czy batony musli, których sprzedaż może być uzależniona od liczby wizyt w sklepie i w tym przypadku spadła. Obniżyła się również sprzedaż napojów energetycznych i izotonicznych co także możemy wiązać z kwarantanną i zakazem rekreacji. W przypadku produktów chemicznych widzimy duży wzrost kategorii, które pozwalają zapewnić czystości i higienę. Do takich kategorii możemy zaliczyć np. mydło, żele antybakteryjne i środki czystości. Jednocześnie spadła sprzedaż produktów do makijażu i zapachów – tłumaczy Katarzyna Reizer.

- Gdy przyjrzymy się formatom sklepów, w których konsumenci dokonywali zakupów, w marcu widzimy, że doceniali oni przede wszystkim sklepy które są blisko i pozwalają zrobić duże zakupy w jednym miejscu - supermarkety, dyskonty, czy też duże sklepy spożywcze – dodaje.

Przyszłość produktów pakowanych rysuje się w jasnych barwach. Co ciekawe wzrost znaczenia wyrobów sprzedawanych w opakowaniach nie oznacza wcale, że konsumenci zapomną o ekologii. Zdaniem ekspertów firmy Nielsen kwestie związane z ekologią i zdrowiem nadal będą kluczowe dla klientów sklepów.

- Na przestrzeni najbliższych miesięcy trend związany z wzrostem popularności produktów pakowanych utrzyma się, ponieważ konsumenci będą wciąż stawiać na pierwszym miejscu bezpieczeństwo i higienę. Potwierdzają to najnowsze badania Nielsena: produkty w bezpiecznych opakowaniach, czyli takich, które chronią zawartość przed zarazkami, są teraz o wiele bardziej pożądane. Z drugiej strony opakowania przyjazne dla środowiska aktualnie straciły na znaczeniu – wyjaśnia Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsen Connect

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Stefan 04.05.2020

    Dzisiaj ludzie kierują się bezpieczeństwem a za kilka miesięcy skoczy bezrobocie i Ci sami ludzie nie będą mieć kasy na takie gotowce. To jest dobry czas żeby podszkolić się z gotowania i ogarniać samemu posiłki

  • Gość 04.05.2020

    TYLKO i wyłącznie żywność pakowana inne nie pakowane to 50 procent zarazen konowirus. Nie jak bzdury wciskają przez powietrze bo ktoś kaszle oczywiście to razem jest sto procent zarazen. Żywność pakowania też nie jest pewna Nie ma badań osób które pracują pakują Kto zna ile procent osób jest zarazona a nie odczuwa że ma wirusa .

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.