08.05.2020 / 09:27
StoryEditor

Pandemia przyspieszy automatyzację handlu i rozwój rynku maszyn vendingowych

Vendingowy sklep sieci Lewiatan (Lewiatan Holding)
W związku z pandemią koronawirusa spadek sprzedaży detalicznej w marcu wyniósł wg danych GUS 9 proc. r/r. Obecna sytuacja zmusiła operatorów handlowych do szukania nowych formatów dystrybucji także na czas po epidemii. Obecna sytuacja jest więc ewidentną szansą do rozwoju rynku maszyn vendingowych i szukania rozwiązań automatyzujących handel. Dzisiaj za pośrednictwem automatów można kupić już nie tylko żywność pakowaną czy napoje, ale także leki, maseczki, kebaby, książki, torty, biżuterię czy samochody. Obecnie w Polsce działa około 40 tys. automatów różnych typów, ale ich liczba rośnie z roku na rok.

Zamknięte galerie handlowe i specjalistyczne sklepy, a w tych otwartych uciążliwe ograniczenia sprzedaży dotyczące np. liczby osób w budynku – tak wyglądają zakupy w czasie koro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.09.2025 / 15:05
StoryEditor
Karol rządzi w Biedronce! Sieć ujawnia, która maskotka z Gangu Biedroniaków jest tegoroczną gwiazdą
Gang Biedroniaków liczy 19 maskotek. Wiemy, która z nich jest najczęściej wybierana przez klientów sieci (fot. materiały prasowe)

Sieć Biedronka podsumowała pierwsze trzy tygodnie cyklicznej akcji lojalnościowej z nagrodami w postaci maskotek. Wiemy, które postaci z Gangu Biedroniaków, liczącego 19 pluszaków cieszą się największym wzięciem wśród klientów.

25 sierpnia 2025 r. sieć Biedronka rozpoczęła najnowszą edycję akcji lojalnościowej z maskotkami w formie nagród. Po trzech tygodniach jej trwania klienci sieci odebrali ponad ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.09.2025 / 12:42
StoryEditor
Tomasz Suligowski, OK Operator Kaucyjny: Producenci rozważają przesunięcie wejścia do systemu ze względu na wysokie koszty
Tomasz Suligowski, OK Operator Kaucyjny (fot. Wh)

Szef operatora systemu kaucyjnego mówi o technologicznych przygotowaniach do wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce. Mówi również o tym, jak operator, za którym stoi właściciel Lidla i Kauflandu, korzysta z doświadczeń kaucyjnych na innych rynkach.

Zobacz rozmowę z Tomaszem Suligowskim:

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 10% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 14:03