22.07.2020 / 10:35
StoryEditor

Pandemia przyspieszy rozwój polskiego e-commerce, ale rewolucji nie będzie

Trwa ewolucja e-commerce w Polsce (Fot.: Pexels CC0)
Etap pierwszych skutków ograniczeń związanych z pandemią dobiegł końca. W dni powszednie wciąż przesyłamy o ok. 20 proc. więcej danych niż przed pandemią, a zainteresowanie narzędziami do telekon-ferencji jest na ok. 30 proc. wyższym poziomie niż w lutym. Pandemia przyspieszyła polski e-commerce, jednak mamy do czynienia raczej z przyspieszoną ewolucją niż gwałtowną rewolucją, mimo że jedna z najpopularniejszych platform tego sektora wciąż notuje ponad 30 proc. więcej transakcji niż w pierwszych dwóch miesiącach 2020 roku. Za to szybkie odbicie giełdowych indeksów technologicznych może budzić obawy o możliwą korektę w niedalekiej przyszłości – to wnioski z danych zaprezentowanych w czwartej edycji „Monitoringu gospodarki cyfrowej” Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Z danych dotyczących ruchu w sieci wynika, że o ile w soboty i niedziele generujemy przesył danych tylko nieznacznie różniący się od tego sprzed pandemii, o tyle w dni robocze w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Halo Wieś
17.12.2025 / 14:11
StoryEditor
Kaufland wysupłał pieniądze na podwyżki. Związkowcy: To symboliczny wzrost
Kaufland i podwyżki w 2026. Ile zarobią pracownicy marketu? (fot. Shutterstock)

Sieć Kaufland ogłosiła wzrosty wynagrodzeń, które wejdą w życie od stycznia 2026 r. i w pierwszej kolejności obejmą kasjerów. Choć firma chwali się wysoką pozycją w rankingu płac w branży handlowej oraz bogatym pakietem socjalnym, strona związkowa nazywa proponowane podwyżki „symbolicznymi” i zapowiada referendum w sprawie strajku generalnego.

W artykule przeczytasz:

  • Kaufland zapowiada podwyżki od stycznia 2026. Kto w pierwszej kolejności?
  • Ile naprawdę zarobi kasjer w sklepie Kaufland po podwyżce?
  • Spór ze związkami i widmo strajku
  • Benefity zamiast gotówki?

Kaufland zapowiada podwyżki od stycznia 2026. Kto w pierwszej kolejności?

Sieć Kaufland oficjalnie zapowiedziała podwyżki dla pracowników. W pierwszej kolejności obejmą one ponad 12 tys. osób zatrudnionych na stanowiskach sprzedawca/kasjer oraz pracownik porządkowy. Wyższe wynagrodzenie na tych stanowiskach będzie obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Z kolei od marca 2026 r. podwyżki mają otrzymać osoby zatrudnione na innych stanowiskach – zarówno w sklepach, jak i w magazynach sieci.

Spółka Kaufland Polska podkreśliła przy tej okazji, że w ostatnich pięciu latach łączny wzrost wynagrodzeń w firmie wyniósł ponad 30 proc., co plasuje ją na drugim miejscu w branży handlowej pod względem poziomu płac. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 23:27
StoryEditor
Jysk stawia twarde warunki dostawcom i wyznacza bardzo ambitne cele
Sklep sieci Jysk w Polsce (Jysk)

Sieć Jysk znacząco podnosi poprzeczkę w obszarze zrównoważonego rozwoju, angażując swoich dostawców w realizację konkretnych i mierzalnych celów klimatycznych. Firma poinformowała, że wszyscy dostawcy Jysk zostali objęci działaniami związanymi z wyznaczaniem celów redukcji emisji zgodnych z inicjatywą Science Based Targets initiative (SBTi). To właśnie emisje związane z zakupionymi towarami i usługami stanowią największą część całkowitego śladu węglowego Jysk.

Cele SBTi kluczowe dla łańcucha dostaw Jysk

W odpowiedzi na skalę emisji w kategorii „Zakupione towary i usługi” Jysk wyznaczył cel zaangażowania dostawców, który został ofic...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. grudzień 2025 04:46