29.01.2021/14:51

Pandemia zwiększyła konsumpcję kosmetyków na użytek domowy. Kosmetyki kolorowe z mocnymi spadkami

Na rynek kosmetyków i higieny osobistej znaczący wpływ miał COVID-19. Niektóre kategorie wypadły pozytywnie - na przykład produkty do kąpieli i pod prysznic wzrosły o 3 proc. w 2020 r. a depilatory wykazały 7 proc. wzrost wartości. Inne poradziły sobie gorzej - komentuje Povilas Sugintas, analityk Euromonitor International.

Zdaniem eksperta, najbardziej niekorzystne wyniki dotyczyły kolorowych kosmetyków ze spadkiem wartości o 13 proc. w 2020 r. i zapachami, które straciły 16 proc. mniej w porównaniu do poprzedniego roku.

Jak wskazuje analityk Euromonitor International w przypadku branży kosmetycznej odpowiedź rynku była szybka i skuteczna. Jako że gabinety kosmetyczne, fryzjerzy i salony SPA były zamknięte na czas nieokreślony, przesunięcie w kierunku konsumpcji domowej przyspieszyło. Dla przykładu, najbardziej znaczący wzrost w ostatnich 15 latach w Polsce odnotowały produkty do koloryzacji włosów, w 2020 roku kategoria wzrosła o 10 proc. pod względem wartości.

Niektóre kategorie produktów, takie jak profesjonalna pielęgnacja włosów, były coraz częściej sprzedawane na użytek domowy, ale oferta takich kosmetyków jest teraz znacznie szersza. Seria kosmetyków Ziaja Baltic Home Spa to przykład z obszernej listy produktów odpowiadających na taką potrzebę.

Trend rozciąga się na włosy i ich koloryzację oraz pielęgnację paznokci - marka Semilac oferuje w drogeriach gotowe zestawy do manicure hybrydowego zawierające UV / LED.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także