25.01.2019/09:30

Partner Center wchodzi tam, gdzie innych jeszcze nie ma

Rozmowa z Witoldem Franczakiem, dyrektorem generalnym Partner Center, importerem i dystrybutorem win.

Rynek wina w Polsce rozwija się w tempie około 7%. Czy Partner Center ma podobne wzrosty?
Firma rozwija się ponad trzy razy szybciej niż rynek. Jest kilka powodów, dla których znacznie wyprzedzamy ten wzrost. Jako jedyni z nielicznych w Polsce kreujemy własne marki na bazie naszego importu prosto od producenta. Tworzymy etykiety, wymyślamy nazwy, które później zastrzegamy. Marki własne stanowią już około 60% naszego portfolio, reszta to duże, światowe brandy. Warto było pracować dwadzieścia osiem lat z najlepszymi winiarniami, bo teraz jesteśmy w mocnej czołówce polskiego rynku.

Polacy mają zaufanie do winiarskich marek własnych?
Nasze wino Kazbek jest najszybciej rotującym gruzińskim winem w Polsce. Ciekawostką jest to, że jego etykieta jest zrobiona z miedzi i jej design został zakwalifikowany do prestiżowego konkursu etykiet. Doskonale daje sobie radę również włoska marka Casa Pecunia. Nasze prosecco z tej linii jest jednym z najszybciej rozwijających się na polskim rynku. Dodam w tym miejscu, że nie tylko w off-trade, ale i w segmencie HoReCa jesteśmy jedną wiodących firm. Mamy bardzo mocny zespół sommelierów, którzy obsługują najlepsze polskie hotele i restauracje.

Czy tylko marka własna przyczyniła się do wzrostów sprzedaży?
Nasz szybki wzrost wynika z tego, ze idziemy w kilku kierunkach. Trafiliśmy idealnie w gusta klientów, wszystkie nasze marki, o czym świadczą dane sprzedaży, zostały dobrze przyjęte przez konsumentów. A to przecież jest najważniejsze. Nasze produkty weszły do „klubu milionerów”, to oznacza, że mamy w ofercie wina, których sprzedaż przekroczyła milion butelek. Przy czym Mołdawska Dolina znacznie przekroczyła ten próg. Tak dobrze sprzedających się win jest na naszym rynku niewiele – kilka, może kilkanaście. Mamy w tej marce pełną ofertę, od wytrawnego po słodkie. To bardzo istotne z marketingowego punktu widzenia. I najważniejsze: stworzyliśmy nową kategorią wytrawnych win z Mołdawii i Kaukazu, natomiast teraz przyglądamy się ofercie producentów win w Armenii. Staramy się realizować strategię, która sprowadza się do tego, że wchodzimy na rynki, gdzie nasi konkurencji nie są jeszcze obecni. Wchodzimy, by od razu zająć pierwsze miejsce.

Co firma Partner Center przygotowała na ten rok?
To będzie duża niespodzianka w kategorii wysokoprocentowych alkoholi. Na pewno będziemy to komunikować, ale na razie nie mogę jeszcze zdradzać szczegółów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.