17.09.2020/08:18

Patriotyzm konsumencki coraz silniejszy

Pandemia spowodowała, że Polacy coraz chętniej kupują rodzime produkty, szczególnie żywność. I coraz częściej są świadomi tego, że te pieniądze zostaną w rodzimej gospodarce.

O sprawie pisze dzisiejsza „Rzeczpospolita”. Gazeta powołuje się chociażby na dane o aplikacji Pola, bezpłatnym programie udostępnionym przez Instytut Jagielloński. Przez ostatnich 6 miesięcy przybyło 50 tys. nowych użytkowników. Potwierdzają to również dane ICAN Research, z których wynika, że trzy czwarte ankietowanych często kupuje krajowe produkty, a co druga osoba sięga po nie częściej niż w zeszłym roku.

Co istotne, połowa wskazała również na argument, że dzięki temu przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki i spadku bezrobocia. „Rz” przytacza również wyliczenia firmy doradczej Grand Thornton, z których wynika, że gdyby statystyczny konsument wybierał polskie produkty o 1 proc. częściej, Polska gospodarka co roku zyskiwała by 6,6 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także