Paweł Włodarczyk, Biedronka: Akcja 24 to tylko jedno z całego pakietu naszych działań. Jesteśmy przygotowani na drugą falę pandemii
Jesteśmy w pełni przygotowani na drugą falę pandemii. Nie notujemy jeszcze zwiększonego ruchu w sklepach, ale dla wygody klientów wydłużamy godziny pracy sklepów. Od początku pandemii kompleksowo dbamy o dostępność towarów oraz o bezpieczeństwo klientów i pracowników – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Paweł Włodarczyk, dyrektor operacyjny makroregionu w sieci Biedronka.
– Jesteśmy w pełni przygotowani do kolejnych, związanych z pandemią wyzwań. Już wcześniej udowodniliśmy, że naszą misję dostarczania klientom produktów w niskich cenach jesteśmy w stanie wypełnić bez względu na okoliczności. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników w sklepach, szybkiej reakcji działu logistyki i przemyślanej strategii, już w pierwszej fazie pandemii zapewniliśmy Polakom dostępność niezbędnych towarów. Jednocześnie zwiększaliśmy bezpieczeństwo klientów, często wyprzedzając rozwiązania wprowadzane przez rząd – zapewnia w serwisie wiadomoscihandlowe.pl Paweł Włodarczyk.
Menedżer podkreśla, że podjęte przez Biedronkę działania wpłynęły pozytywnie na postrzeganie marki przez Polaków. Przytacza wyniki badania YouGov BrandIndex, przeprowadzonego przez agencję Inquiry, zgodnie z którymi sieć Biedronka najbardziej zyskała w oczach konsumentów w czasie pandemii, odnotowując 6,2 proc. wzrostu, tym samym wyprzedzając całą konkurencję.
– W tej chwili nie zauważamy zwiększonej w sposób nienaturalny liczby klientów, tym niemniej dla ich wygody postanowiliśmy jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wydłużyć godziny pracy naszych sklepów a część z placówek będzie również pracować całodobowo. Szybkość reakcji to najlepszy dowód na bycie przygotowanym do trwającej pandemii – zaznacza dyrektor operacyjny w sieci Biedronka.
Od początku pandemii sieć Biedronka wdrożyła szeroki pakiet działań związanych z zapewnieniem ciągłości dostaw oraz bezpieczeństwa konsumentów i pracowników sieci:
- udostępniono pracownikom blisko 3 mln maseczek jednorazowego użytku oraz blisko 190 tys. wielorazowego użytku. Na wyposażeniu każdego sklepu pojawiły się również przyłbice ochronne
- zapewniono 90-procentową punktualność dostaw, za sprawą wytężonej pracy działu łańcucha dostaw
- wyposażono sklepy w płyny dezynfekcyjne lub rękawiczki jednorazowe do dyspozycji klientów
- wprowadziliśmy program „Czas na pomaganie seniorom 65+” – dzięki pośrednictwu Biedronki chętni seniorzy mogli i wciąż mogą skorzystać z pomocy wolontariuszy przy codziennych zakupach; w program od początku jego funkcjonowania zaangażowało się prawie 20 tys. osób
- uruchomiono program „Czas na wspieranie małych producentów” – ponad 200 produktów od 135 lokalnych dostawców trafiło do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka
- pracownicy, którzy ukończyli 60 lat zwolnieni zostali z obowiązku świadczenia pracy przy zachowaniu prawa do wynagrodzenia
- kilkukrotnie wydłużono godziny pracy placówek, by zapewnić wszystkim dostęp do podstawowych towarów np. przed świętami Wielkanocnymi
- stanowiska kasowe zostały wyposażone w zabezpieczenia z pleksiglasu
- przed kasami zaznaczone zostały bezpieczne odległości dla kupujących
- w sklepach pojawiły się plakaty informacyjne na temat zasad bezpieczeństwa
- zwiększono częstotliwość mycia wózków i koszyków zakupowych
- umożliwiono zakupy w wersji online w 21 największych miastach i za pomocą aplikacji mobilnej we współpracy z Glovo
Obecnie, by ponownie zapewnić klientom bezpieczeństwo i komfort zakupów, sieć Biedronka ponownie uruchamia Akcję 24: od soboty 10 października wydłużono godziny pracy części sklepów.
0 komentarzy
-
HANDEL I DYSTRYBUCJA
8