26.01.2021/08:52

Pepco może zadebiutować na GPW w Warszawie. Steinhoff wznawia przegląd opcji strategicznych

Steinhoff International Holdings, właściciel sieci Pepco, poinformował o powrocie do przeglądu opcji strategicznych. Firma poinformowała o tym w komunikacie giełdowym.

Przegląd opcji strategicznych ogłoszony został przez spółkę już w listopadzie 2019 r., jednak proces został wstrzymany w roku 2020 ze względu na pandemię COVID-19. Teraz Steinhoff poinformował o wznowieniu tego procesu. Jak wskazano, sprawa znajduje się na wczesnym etapie i jak dotąd nie podjęto żadnych decyzji dotyczących konkretnej ścieżki ani harmonogramu.

Przypomnijmy, że w maju 2018 r. ujawniliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że Pepco, posiadające wówczas ok. 1300 sklepów (dziś jest ich ponad 2100) wystawione zostało na sprzedaż. Ustaliliśmy wówczas, że południowoafrykański Steinhoff rozpoczął sondowanie rynku w poszukiwaniu potencjalnych inwestorów dla Pepco. Spółkę notowaną na Johannesburg Stock Exchange wspierały w tym procesie firmy Gordon Brothers i AlixPartners.

Z kolei w 2019 r., po publicznej deklaracji o uruchomieniu procesu przeglądu opcji strategicznych dla Pepco, telewizja Sky News spekulowała, że jednym z możliwych wariantów jest równoległy debiut Pepco na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz na London Stock Exchange.

Jak zauważa dzisiejszy "Puls Biznesu", debiut giełdowy nie jest oczywiście jedynym scenariuszem dla Pepco. Sieć prawdopodobnie może liczyć na zainteresowanie dużych funduszy private equity, takich jak Mid Europa Partners, Advent International, czy Hellman & Friedman.

W weekend informowaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, że Pepco widzi potencjał na 300 kolejnych sklepów w Polsce (obecnie jest ich już ponad 1030). Kliknij, aby przeczytać, co miał na ten temat do powiedzenia Marcin Stańko, dyrektor operacyjny Pepco Europe.

Pepco obecne jest już w 13 europejskich krajach - sklepy sieci można znaleźć w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Estonii, na Łotwie, w Litwie, Polsce, Rumunii, Serbii, na Słowacji, w Słowenii, na Węgrzech i we Włoszech. Wiosną 2021 r. dyskontowa sieć zadebiutuje w Hiszpanii.

W roku obrotowym od 1 października 2018 r. do 30 września 2019 r. spółka Pepco Poland zanotowała łączny przychód ze sprzedaży w wysokości ok. 5,73 mld zł, przy kosztach operacyjnych na poziomie 5,14 mld zł. Zysk netto spółki wyniósł 493,5 mln zł.

Z kolei, jak podaje "PB", w okresie od 1 października 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. (trzy kwartały) przychody całej Grupy Pepco wyniosły 2,61 mld euro, czyli mniej więcej 11,8 mld zł.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także