28.04.2021/15:23

Pepco otwarte na fuzje i przejęcia. W planach inwestycje w rozwój sieci, logistykę i IT

Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group poinformował, że spółka zamierza rozwijać się głownie organicznie, ale rozważy także ewentualne przejęcia. Operator zapowiedział także mocne inwestycje głównie w rozwój sieci sklepów, logistykę i systemy IT.

Nick Wharton, dyrektor finansowy Pepco Group zapowiedział, że roczne nakłady inwestycyjne firmy mogą wynieść ok. 250 mln euro. Przyszły rozwój sieci sklepów będzie finansować rozwój ze środków własnych.

Grupa Pepco planuje dalszy intensywny rozwój sieci sklepów, w najbliższych latach chce otwierać rocznie ok. 300 sklepów Pepco i ok. 100 sklepów Dealz, w planach są także inwestycje w rozwój centrów dystrybucji i systemów IT.

Jednocześnie firma nie planuje obecnie wejścia w nowe formaty lub koncepty handlowe i chce się skupić na tych, które ma obecnie w portfelu. Andy Bond dodał jednak, że o ile na razie firma nie ma w planach tego typu projektów, to temat jest otwarty i w przyszłości nie wyklucza inwestycji w tym obszarze..

Priorytetem dla firmy jest rozwój organiczny, ale spółka nie wyklucza także w przyszłości akwizycji. Andy Bond, dyrektor generalny Pepco Group wskazuje, że firma jest w stanie zrealizować swoje cele rozwojowe w sposób organicznie. - Jesteśmy jednak otwarci na fuzje i przejęcia, jeśli pojawią się możliwości, choć nie mamy żadnych konkretnych planów w tym zakresie - powiedział Andy Bond.

Władze grupy nie planują mocnych inwestycji w e-commerce jednak firma będzie testować rożne rozwiązania z obszaru sprzedaży internetowej, np. click&collect, dostawy do domu, czy stworzenie platformy typu marketplace.

Przypomnijmy, że Grupa Pepco ogłosiła kilka dni temu zamiar przeprowadzenia oferty publicznej i wejścia na giełdę w Warszawie. Spółka nie planuje emitować nowych akcji, ale sprzedać już istniejące papiery.

W roku finansowym 2020, kończącym się 30 września, przychody grupy wyniosły 3,5 mld euro, co oznacza wzrost o 3 proc. rdr.

Grupa Pepco zarządza międzynarodową siecią sklepów dyskontów przemysłowych, która na koniec marca liczyła 3246 sklepów i działała w 16 krajach. Grupa zarządza markami Pepco, Poundland i Dealz.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także