12.12.2016/13:03

PepsiCo przystąpi do EIT Food

Firma PepsiCo przyłączyła się do koalicji składającej się z 50 czołowych firm, uniwersytetów i partnerów naukowych związanych z branżą żywnościową tworząc EIT Food, inicjatywę Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT).

Celem EIT Food będzie budowanie zrównoważonych łańcuchów dostaw żywności za pośrednictwem innowacyjnych i edukacyjnych inicjatyw. Głównym celem jest stworzenie zaufanego i innowacyjnego ekosystemu żywności, który będzie wspierać konsumentów w ich prawie do zdrowej i bardziej zrównoważonej diety. Inicjatywa EIT Food zwyciężyła ostatnio w ogólnoeuropejskim konkursie Food4Future.

Jako firma członkowska EIT Food, PepsiCo angażuje się w zmianę sposobu, w jakim żywność jest obecnie produkowana, rozprowadzana i konsumowana w Europie. W ciągu najbliższych siedmiu lat, partnerzy EIT Food zainwestują w tę inicjatywę blisko 1 200 milionów euro, natomiast EIT przeznaczy na nią 400 milionów euro.

EIT Food ogłosiło, że utworzy cztery programy innowacji dla konsumentów ukierunkowane na wyzwania społeczne:
  1. Spersonalizowana zdrowa żywność (FoodConnects Assistant),
  2. Cyfryzacja systemu żywności (The Web of Food),
  3. Rozwój łańcucha dostaw napędzany przez konsumenta oraz przyjęcie nowych technologii w rolnictwie, przetwórstwie i sprzedaży detalicznej (Your Fork2Farm),
  4. Procesy zasobooszczędne zmieniające sektor żywnościowy z obecnego liniowego  modelu „produkuj-zużyj-wyrzuć” na model biogospodarki cyrkularnej (Agenda Zero Waste).

Wśród celów tych programów jest udzielenie pomocy do 2030 roku co najmniej 60% konsumentów w Europie, aby osiągnęli zalecane dawki spożycia m.in. owoców i warzyw, produktów pełnoziarnistych i białka, przy jednoczesnym zmniejszeniu spożycia soli, cukru i tłuszczów nasyconych zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i organów europejskich. Dodatkowo inicjatywa ta ma na celu ograniczenie marnowania żywności o 50% w ciągu 10 lat.

Dr Ellen de Brabander, starszy wiceprezes PepsiCo ds. Badań i Rozwoju w Zakresie Odżywiania, była członkiem zespołu, który stworzył zwycięski projekt EIT Food i pełni funkcję tymczasowego prezesa EIT Food. Dr de Brabander widzi ogromny potencjał w partnerstwie EIT Food: - Angażowanie konsumentów na każdym etapie naszych planów pozwoli nam zbudować system żywnościowy, który odpowiada wszystkim i spełnia zmieniające się potrzeby społeczeństw. Bardzo cieszymy się na współpracę z innymi wizjonerami i liderami, aby urzeczywistnić tę wizję.

- Podoba nam się to, że EIT Food stawia konsumenta w centrum swoich działań, gdyż będzie miało to kluczowe znaczenie w przeprowadzeniu globalnej rewolucji w zakresie bardziej zrównoważonego, zdrowszego i bezpiecznego żywienia – powiedział Martin Kern, dyrektor EIT.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.