17.08.2020/20:14

PGS rozszerza ofertę piw pod marką własną

Polska Grupa Supermarketów wprowadza kolejne piwo do oferty marki BRNX. Po premierze piwa w typie European Strong Lager, przyszedł czas na jego lżejszą odmianę o zawartości alkoholu 4,5 proc.

Dla branży piwowarskiej czas letni to więcej niż 60 proc. rocznej sprzedaży. Według danych Deloitte 73 proc. Polaków (22,8 mln) regularnie spożywa złoty trunek, pijąc średnio 98 litrów rocznie. To nadal mniej niż u Czechów (143 litry rocznie), ale znajdujemy się w czołówce Europy. Liczba premier piwnych u polskich producentów wynosi 1.600 rocznie – wśród nich w tym roku znalazła się Polska Grupa Supermarketów.

Sukces rynkowy pierwszego BRNX-a, czyli wysokoodfermentowanego, mocnego lagera, którego premiera miała miejsce w czerwcu br., zachęcił Polską Grupę Supermarketów do uzupełnienia oferty o popularne „jasne pełne”. BRNX w białej puszce charakteryzuje się zdecydowanie niższą zawartością alkoholu. 4,5-procentowe piwo, charakteryzujące się wyraźnie słodową nutą, która ma trafić w gusta szerszej grupy odbiorców.

- Dostrzegamy rosnący trend na piwa lżejsze, w których alkohol nie pełni dominującej roli. BRNX w białej puszce to bardziej sesyjna wersja lagera, charakteryzująca się obniżoną, w stosunku do dawnych trendów, zawartością alkoholu – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, właściciela marki BRNX Browar Spiżarnia Dworska.

PGS wprowadza na rynek nowe piwo od 18 sierpnia. Początkowo BRNX dostępny będzie wyłącznie w sklepach Top Market i Minuta8, jednak przedstawiciele grupy nie wykluczają ekspansji o inne sieci spożywcze.

Marka własna BRNX była planowana od 2019 roku. Piwo to część strategii Grupy, polegającej na budowie linii marek własnych. Wachlarz produktów O… Dobre. Pewne. Twoje., Spiżarnia Dworska czy Włącz BIO jest stale poszerzany i zmieniany, będąc odpowiedzią na informacje zwrotne klientów. Dziś marki własne stanowią ok 15 proc. całkowitych przychodów Grupy.

 - Inwestowanie w marki własne to dobra strategia nie tylko w okresie epidemii, gdzie ważny jest sprawny łańcuch dostaw, ale strategia, która słuszność swą potwierdziła w ostatnich dwóch latach, pozwalając nam na zwiększenie zysków, zwiększenie niezależności oraz przyciągnięcie kolejnych partnerów handlowych, jak również klientów – podkreśla prezes PGS.
 
- Marki własne sprzedają się coraz lepiej ze względu na coraz większą ich rozpoznawalność oraz jakość, jaką zapewniają. Oczywiście w okresie pandemicznym również zaobserwowaliśmy wzrosty. W okresie pierwszych 4 miesięcy wyniosły średnio około 15 procent. Na początku pandemii produkty sypkie i z długą przydatnością do spożycia urosły o ponad 30 proc. W ostatnich tygodniach dobrymi wynikami mogły pochwalić się lody oraz napoje. Teraz świetnie radzi sobie piwo BRNX – dodaje Michał Sadecki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także