PGS testuje sprzedaż piwa i wódki marki własnej
Właściciel TOP Marketu wprowadza alkohole pod marką własną – pisze „Puls Biznesu”.
Polska Grupa Supermarketów, która skupia ponad 600 sklepów pod szyldami TOP Market, Delica i Minuta 8, rusza z pilotażową sprzedażą wódek czystych i piwa marki własnej. Kolejną kategorią ma być cydr, pisze „Puls Biznesu”. Firma nie podaje, kto będzie ich producentem, wiadomo jedynie, że produkty są wytwarzane w Polsce.
Uruchomienie produkcji pod marką własną firma uzasadnia zmniejszającą się rentownością marek producentów. Zdaniem przedstawicieli PGS do spadku wódek czystych przyczyniać mogą się „niespójne działania promocyjne i chaotyczna polityka cenowa producentów”. Branża piwna z kolei ucierpiała przez opóźniające się nadejście wiosny. W związku z warunkami atmosferycznymi w sklepach zrzeszonych w PGS sprzedaż piwa w ostatnim tygodniu kwietnia i pierwszym tygodniu maja była blisko dwukrotnie mniejsza niż rok wcześniej.
4