29.10.2020/10:19

Pierwszy kryzys bez tzw. efektu szminki. Kobiety przestają się malować

Pandemia COVID-19 spowodowała, że na całym świecie gwałtownie spada sprzedaż kosmetyków kolorowych. Ten kryzys będzie pierwszym, który nie wywoła tzw. efektu szminki – informuje „Rzeczpospolita”.

Według badań udostępnionych gazecie przez firmę badawczą Euromonitor International, zamiast prognozowanego wcześniej 2-proc. wzrostu, 2020 rok przyniesie w Polsce prawie 16-proc. spadek sprzedaży kosmetyków do makijażu.

Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego mówi, że od marca klienci rzadziej wkładają do koszyków zarówno kosmetyki kolorowe, jak i perfumy ponieważ podczas pracy z domu nie są to artykuły pierwszej potrzeby.

Kiepskie prognozy dla rynku kosmetycznego, które powodował jeszcze przed pandemią trend „natural beauty" są wynikami, o których branża może tylko marzyć. Jeszcze w ubiegłym roku mówiono, że „kolorówka” urośnie o około 2 proc. Teraz firmy cieszyłyby się z takiego wzrostu, bo spadek jest dwucyfrowy.

Polskie firmy kosmetyczne starają się nadrobić straty eksportem, bo na zachodzie Europy spadek sprzedaży jest mniejszy, wynosi „zaledwie” powyżej 8 proc.

Branża nie traci optymizmu. – Powoli kolorówka się odbudowuje. Coraz częściej pracujemy z domu i bierzemy udział w telekonferencjach, gdy chcemy piękniej wyglądać – twierdzi Agnieszka Łabuszewska, dyr. marketingu w firmie Oceanic.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także