01.12.2020/15:13

Piotr Bieliński, Atlanta Poland: Podtrzymujemy plany dotyczące ciągłego rozwoju i inwestycji

Atlanta Poland opublikowała wyniki finansowe za rok obrotowy 2019-2020. Mimo ograniczeń związanych z pandemią, firma zanotowała wzrost oraz zwiększyła ekspansje, wchodząc na kolejne rynki zbytu. Atlanta osiągnęła wzrost obrotu zarówno w segmencie hurtowym o 4,6 proc jak i detalicznym o 41,2 proc. Spółka mocno rozwinęła się również na rynkach zagranicznych. Ostatni rok obrotowy to wzrost eksportu o 12,9 proc. Producent osiągnął łączny przychód na poziomie 295,9 mln złotych, co jest wynikiem o 16,7 proc. lepszym niż w poprzednim roku obrachunkowym. Spółka zanotowała zysk netto na poziomie 5,8 mln zł, który jest prawie dwukrotnie lepszy od zeszłorocznego.

Piotr Bieliński, Prezes Zarządu Atlanta Poland S.A. (fot. materiały prasowe)

Atlanta Poland to polska firma, współpracująca i zaopatrująca w bakalie największych przetwórców słodyczy na świecie. Funkcjonujemy na rynku od 30 lat, mogę więc śmiało stwierdzić, że rynek bakalii jest nam bardzo dobrze znany. Na przełomie lat rozwinęliśmy sieć współpracy ze sprawdzonymi i najlepszymi dostawcami surowców, jednocześnie wypracowując status solidnego, godnego zaufania partnera biznesowego. Aktualnie główną domeną Spółki Atlanta Poland jest przetwórstwo orzechów ziemnych, które wykorzystywane są do produkcji produktów znanych, światowych marek. Inwestycja w budowę jednej z najnowocześniejszych w Europie linii do prażenia orzechów, pozwoliła nam dwukrotnie zwiększyć możliwości produkcyjne i zminimalizować zanieczyszczenie środowiska (nasz piec jest zasilany energią elektryczną i nie emituje szkodliwych spalin). Naszym Kontrahentom oprócz dystrybucji surowców, oferujemy również doradztwo w zakresie najlepszego wykorzystania bakalii w produkcji, tak aby mogli zoptymalizować swoje procesy produkcyjne - mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu Atlanta Poland S.A. Na bazie naszych wieloletnich doświadczeń oferujemy również bakalie pod własnym brandem Bakal, który sukcesywnie się rozwija na rynku polskim. Bakal to marka nowoczesna i ambitna, która słucha swoich konsumentów, aby dogłębnie zrozumieć ich potrzeby. Tak powstało wiele innowacyjnych produktów w naszym portfolio. Cieszymy się, że możemy być kreatorami oryginalnych rozwiązań - dodaje.

W naszej strategii na 2021 rok nie tylko przewidujemy dalszy rozwój marki Bakal pod kątem nowych produktów, ale również będziemy odpowiadać na oczekiwania  klientów dotyczące zdrowego odżywiania i ochrony środowiska. Już na początku roku w linii produktów Bakal Naturalnie pojawią się pierwsze opakowania do recyklingu. Od I kwartału  produkty Bakal Soft będą produkowane całkowicie bez konserwantów, co podwyższy ich walory odżywcze oraz smakowe. Dodatkowo już w styczniu wprowadzamy nową linię przekąsek Bakal Crunch, na bazie migdałów, orzechów nerkowca i orzechów ziemnych z dodatkiem naturalnych ziół i przypraw. Produkty idealnie sprawdzą się jako przekąska na spotkaniu w gronie najbliższych jak i idealny przysmak do chrupania podczas wieczornego oglądania ulubionych filmów i seriali. Rok 2021 będzie rokiem wielu zmian dla marki Bakal i to wszystko w trosce o naszych odbiorców. Podsumowując, mogę powiedzieć, że, niezależnie od trudnej do przewidzenia przyszłości dla gospodarki zarówno krajowej, jak i światowej podtrzymujemy nasze plany dotyczące ciągłego rozwoju” – komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu Atlanta Poland S.A.

Prezes zaznaczył jednak, że nadchodzący rok będzie olbrzymim wyzwaniem dla kadry zarządzającej i całej załogi.  

„Jesteśmy świadomi, że obecne czasy wymagają od nas dużej elastyczności i szybkiej reakcji na zmieniające się tendencje na świecie. Niemniej jednak bazując na naszym 30 – letnim doświadczeniu na rynku bakalii, będziemy robić wszystko, by sprostać pojawiającym się wyzwaniom”.- podsumowuje Piotr Bieliński 

 

Atlanta Poland istnieje od 1990 roku. Specjalizuje się w hurtowym oraz detalicznym obrocie bakaliami. W segmencie B2C działa w ramach marki własnej – BAKAL.

Bakal to marka, która już od 30 lat dostarcza na polski rynek najlepszej jakości bakalie. Firma została zbudowana na przekonaniu, iż bakalie mają moc wartości i ogrom zastosowań. Dlatego też w swoim portfolio posiada np. bakalie bez konserwantów, przekąski bakaliowe z małą ilością soli, orzeszki oraz migdały w czekoladzie czy suszone daktyle w kakao.

Motto firmy brzmi: ,,Z miłości do bakalii”.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Włocławek 02.12.2020

    Co z modernizacją i rozbudową fabryki, magazynów i siedziby firmy we Włocławku przy Wroniej?

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.