03.10.2016/15:14

Piotr i Paweł otwiera nowe centrum logistyczne w Starych Gnatowicach

Sieć supermarketów Piotr i Paweł uruchomiła 1 października br. swoje trzecie centrum logistyczne. Nowoczesny obiekt znajduje się w Starych Gnatowicach pod Warszawą i będzie spełniał funkcję jednej z baz magazynowo-dystrybucyjnej produktów szybko rotujących dla sieci. Centrum wybudowane przez dziewięć miesięcy sieć Piotr i Paweł wynajmować będzie od MLP Teresin.

Powierzchnia magazynu wynosi 14 tys. mkw., z czego połowę stanowi powierzchnia chłodzona, tzw. świeża, a drugą połowę- sucha. Magazyn wybudowany został w nowoczesnej technologii, wraz z uwzględnieniem  aspektów środowiskowych  np. oświetleniem led w całym obiekcie. Docelowo w roku 2017 do użytku zostanie oddane 37 tys. mkw., w tym 57 stanowisk ekspedycji. Powierzchnia biurowca wynosi 800 mkw.

W nowym magazynie zadbano o aspekt jakościowy przechowywania towarów.  Wszystkie grupy towarowe, wymagające składowania w odrębnych  temperaturach, znajdować się będą w oddzielnych komorach. Nowoczesny system automatycznego monitoringu temperatur, wspierający podział towaru, ma pozwolić na zachowywanie odpowiedniej jakości.

Magazyn dołączy do dwóch działających aktualnie centrów dystrybucji Piotr i Paweł, zlokalizowanych w Koninku i Gądkach k. Poznania. Nowy obiekt ma na celu optymalizację łańcucha dostaw produktów szybko rotujących i wspierać rozwój sieci, zwłaszcza w regionie centralnej i południowej Polski. Skrócenie czasu dostawy produktów znacząco wpłynie na jakość towaru oraz na wydłużenie ich dostępności dla klientów w sklepach.

Otwarcie nowego magazynu oznacza także stworzenie nowych miejsce pracy. Docelowo Piotr i Paweł  planuje zatrudnić ok. 180 osób. Dla wygody pracowników w obiekcie stworzona została infrastruktura socjalna. Obok magazynu powstanie parking na 129 samochodów osobowych oraz 45 stanowisk parkingowych dla samochodów ciężarowych.

Oddzielny magazyn logistyczny posiada e-sklep, zaopatrujący klientów z Warszawy i okolic. Zlokalizowany w Ożarowie Mazowieckim, o powierzchni 2,5 tys. mkw., dostarcza 14 tys. produktów, z czego ponad 20 proc. stanowi asortyment świeży.

Obecnie Piotr i Paweł posiada 135 supermarketów w całej Polsce, w każdym województwie. W br. sieć otworzy łącznie 11 sklepów, poprzez rozwój organiczny i pozyskiwanie nowych franczyzobiorców. Za parę tygodni we Wrocławiu pojawi się szósty supermarket, w aglomeracji warszawskiej do końca roku otwarte zostaną jeszcze trzy sklepy (Hala Koszyki w Warszawie, Grodzisk Mazowiecki, Legionowo), a w aglomeracji katowickiej - dwa ( Katowice, Mysłowice). W  rejonie Trójmiasta sieć otworzy 15. supermarket.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • keltuz 04.10.2016

    Miło oglądać, jak rośnie w siłę polska sieć, z polskim kapitałem, płacąca podatki w Polsce i tym samym wspierająca polską gospodarkę. Brawo Piotr i Paweł!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.