16.12.2016/08:59

PKN Orlen inwestuje w stacje paliw i chce tworzyć unikalne doświadczenia zakupowe

PKN Orlen chce mocno rozwijać sieć swoich stacji oraz ofertę produktów i usług na samych stacjach. Władze sieci podkreślają, że niezwykle istotne będzie tworzenie unikalnych doświadczeń zakupowych i stały wzrost satysfakcji klientów, które mają być wsparte nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz zaawansowaną analityką danych (Big Data).

Władze PKN Orlen zapowiedziały, że w planach na lata 2017-18 chcą otworzyć ok. 100 nowych stacji paliw w Polsce i regionie (w porównaniu z rokiem 2016). Firma będzie otwierać punkty własne i franczyzowe. Obecnie firma zarządza siecią ponad 2700 stacji benzynowych, czyli największą siecią detaliczną sprzedaży paliw w Europie Środkowej.

Płocki koncern chce zwiększyć swój udział w rynku paliw o ponad 1 pp. Stacje paliw będą systematycznie udoskonalane i modernizowane. Firma chce dostosowywać swoje obiekty do sprzedaży paliw alternatywnych, co  jest wymogiem zmieniającej się sytuacji na rynku. Jednocześnie będzie pracować nad udoskonaleniem formatu sklepu przystacyjnego i konceptu bistro  StopCafe. Plan zakłada zwiększenie masy marży pozapaliwowej; wzrost o 17 proc.

PKN Orlen zamierza pracować nad poprawą efektywności kosztowej sieci stacji, przy jednoczesnym wdrożeniu nowych produktów i usług, w tym m.in.: usług finansowych, platformy e-commerce i usługi click&collect, carsharing i car fleet management, mobilnych płatności, zdalnych zamówień, międzynarodowego programu flotowego, czy elastycznej i spersonalizowanej oferty w oparciu o Big Data.

Firma chce lepiej wykorzystać potencjał programu lojalnościowego oraz wprowadzić nowe produkty i usługi, w tym, w zakresie usług finansowych. Lepsze dostosowanie i spersonalizowanie oferty stacji paliw ma nastąpić, m.in. dzięki lepszemu wykorzystaniu narzędzi analitycznych z zakresu Big Data, które umożliwią efektywne gromadzenie, analizę, a następnie praktyczne wykorzystanie zdobytych danych w procesach sprzedaży.

- Nasza strategia pozostaje niezmiennie oparta na trzech strategicznych filarach: Budowa Wartości, Ludzie i Siła finansowa. Priorytetem w nadchodzących latach będzie wzmocnienie pozycji rynkowej i realizacja najważniejszych inwestycji rozwojowych. W naszej strategii stawiamy też na innowacje tworzące wartość - mówi Wojciech Jasiński, prezes zarządu PKN Orlen.

Płocki koncern planuje w latach 2017-18 inwestycje na poziomie 5,4 mld zł, z czego na rozwój działalności detalicznej zostanie przeznaczone 400 mln zł. Jednocześnie ok. 200 mln zł zostanie przeznaczone na inwestycje odtworzeniowe.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.