02.07.2019/11:07

PKN Orlen liczy na dalszy wzrost sprzedaży na stacjach paliw

PKN Orlen prognozuje, że EBITDA LIFO w obszarze detalu wzrośnie o 0,2 mld zł z 2,2 (średnia za lata 2017-2018) do 2,4 mld zł (średnia za lata 2019-2020). Jednocześnie firma chce utrzymać poziom inwestycji w sieć detaliczną na poziomie 0,7 mld zł, z czego 0,5 mld zł zostanie przeznaczone na rozwój, a 0,2 mld zł na inwestycje odtworzeniowe i obligatoryjne.

PKN Orlen opublikował właśnie raport zintegrowany za rok 2018, z którego wynika, że segment detaliczny PKN Orlen to ponad 2800 stacji, co oznacza, że jest to największa sieć detaliczna w Europie Środkowej. Na stacjach należących do grupy jest realizowanych ok. 1,6 mln transakcji dziennie. Tylko w Polsce sprzedaje się 7,1 mld litrów paliwa rocznie, przy czym znaczną część wolumenu sprzedaży paliw kupują klienci aktywnie uczestniczący w programie Vitay oraz klienci flotowi.

Firma podkreśla w raporcie, że „filarami wzrostu w segmencie detal są nowoczesna sieć sprzedaży paliw, unikalne doświadczenia zakupowe oraz dalsza poprawa doskonałości operacyjnej.”

Grupa Orlen będzie nadal rozwijała sieć stacji własnych i franczyzowych. Do 2022 roku Koncern planuje powiększyć sieć o prawie 150 nowych stacji paliw. Celem grupy będzie również dalszy rozwój sprzedaży sklepowej i gastronomicznej, ciągłe podnoszenie standardu technicznego stacji oraz przygotowuje się do sprzedaży paliw alternatywnych.

W ostatnim roku PKN Orlen wprowadził do oferty stacji szeroką gamę produktów regionalnych oraz nowy format obsługi sprzedaży gastronomicznej na pierwszej stacji Orlen Drive w Michałowicach pod Wrocławiem (linie drive through oraz kioski samoobsługowe).

Jak wskazują przedstawiciele płockiej firmy „planowane jest także wdrożenie nowych produktów usług oraz rozwój kanałów obsługi klientów przy wykorzystaniu przewag konkurencyjnych i doświadczenia biznesowego (duża i gęsta sieć stacji oraz pokaźna baza klientów).

W nadchodzących latach PKN Orlen planuje dalszy rozwój zmodernizowanych kącików gastronomicznych Stop Cafe 2.0. Na koniec 2018 roku funkcjonowało już ponad 430 tego typu punktów, które - jak informuje firma - spotkały się z dużym uznaniem ze strony klientów. „Spersonalizowana i elastyczna oferta gastronomiczna i usługowa (przygotowana w oparciu o „big data”) oraz rozwój programu lojalnościowego Vitay w kierunku e-commerce pozwolą na dalsze zwiększenie satysfakcji klientów” – napisała firma w raporcie.

Przedstawiciele firmy zapowiedzieli w publikacji, że „celem Grupy Orlen jest utrzymywanie pozycji lidera na rynkach macierzystych oraz poprawa doskonałości operacyjnej poprzez optymalne zarządzanie asortymentem i ofertą gastronomiczną oraz usługami, jak również poprawa efektywności kosztowej oraz doskonalenie procesów obsługi klientów i zarządzania stacjami.”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.