22.10.2016/10:53

PKN Orlen rozwija ofertę spożywczą i gastronomiczną na stacjach

PKN Orlen zanotował w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. Wzrost sprzedaży pozapaliwowej o 2 proc. (r/r), w tym: wzrost w Polsce o 6 proc., w Czechach o 11 proc., na Litwie o 1 proc. i w Niemczech o 1 proc.

Na koniec III kw. br. PKN Orlen zarządzał siecią 2710 stacji benzynowych, co oznacza wzrost ich liczby o 21 (r/r), w tym: wzrost w Niemczech o 14 i Czechach o 15 stacji oraz spadek w Polsce o 7 punktów i na Litwie o 1 stację. Jednocześnie PKN Orlen zwiększył udziały rynkowe (r/r) w Czechach o 1,6 pp i w Polsce o 0,3 pp.

PKN Orlen systematycznie rozwija ofertę pozapaliwową, m.in. poprzez otwarcie w III kw. 25 punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro. Na koniec września br. łącznie funkcjonowały 1652 tego typu punkty, w tym: 1479 w Polsce, 150 w Czechach i 23 na Litwie. Warto dodać, że liczba punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 183.

W tym i przyszłym roku pozytywnie na wyniki sprzedaży pozapaliwowej na stacjach PKN Orlen wpłynie otoczenie regulacyjne. Podatek detaliczny, który miał obowiązywać od 1 września  2016 r. został oficjalnie zawieszony do 1 stycznia 2018 r. Przypomnijmy, że PKN Orlen prognozował, że z tytułu podatku od sprzedaży detalicznej będzie musiał odprowadzić około 200 mln zł rocznie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.