24.08.2020/19:02

PKN Orlen wspierał produkty polskich producentów podczas wakacyjnego tournee

PKN Orlen podsumował wakacyjną akcję #WspieramyPolskę, w ramach której koncern promuje postawy patriotyzmu gospodarczego. Biało-czerwona ciężarówka paliwowego koncernu z polskimi produktami dotarła do 50 miejscowości w 14 województwach i przejechała 5,5 tys. km.

Polski koncern paliwowy rozwija współpracę z krajowymi producentami. Obecnie 85 proc. produktów dostępnych na stacjach Orlen wyprodukowano w Polsce. Według płockiej spółki, współpraca z koncernem umożliwiła przetrwanie w trudnych czasach wielu polskim producentom. 

Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen powiedział, że patriotyzm gospodarczy odgrywa istotną rolę. - Dlatego w PKN Orlen mamy świadomość, że podejmowane przez nas decyzje biznesowe mają olbrzymi wpływ na nasze otoczenie, a w dobie pandemii pomogły wręcz przetrwać wielu polskim producentom i uratować miejsca pracy. Współpracujemy z ponad 170 polskimi producentami i zależy nam, by ich liczba wciąż rosła. Co ważne biznesowo na tej współpracy korzystają obie strony. Takie podejście promujemy wśród naszych partnerów i konsumentów – stwierdził szef Orlenu.

Firma podkreśla, że pochodzące od polskich producentów produkty stanowią trzon oferty dostępnej na stacjach PKN Orlen. Na niemal 1800 należących do koncernu stacjach paliw w Polsce 85 proc. asortymentu pozapaliwowego pochodzi właśnie z Polski. Jak podaje firma, te produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach Orlen na Litwie 20 proc. sprzedaży pozapaliwowej to produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30 proc. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech. 75 proc. całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt Orlen Oil. Klienci chętnie sięgają również po soki i lody polskich producentów.

PKN Orlen w swoim komunikacie zaznacza, że taką postawę doceniają konsumenci, a następnie dodaje: wg badań przeprowadzonych przez Instytut Kantar trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN Orlen powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów. Prawie 90 proc. Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80 proc. uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • TM 25.08.2020

    Czy duński Sokołów to polska firma?
    Czy chiński Animex to polska firma?

  • TM 25.08.2020

    Czy duński Sokołów to polska firma?
    Czy chiński Animex to polska firma?

  • TM 25.08.2020

    Czy duński Sokołów to polska firma?
    Czy chiński Animex to polska firma?

  • Stah 25.08.2020

    A to dziwne bo na zgłoszenie na stronie Orlen od firm POLSKICH (liderów rynkowych) brak odpowiedzi!!!!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.