20.07.2018/09:11

PKN Orlen zyskał na zakazie handlu w niedziele. Stacje mocno zwiększają sprzedaż

PKN Orlen w II kwartale 2018 roku osiągnął najwyższy w historii wynik segmentu detalicznego w wysokości 677 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. (r/r). Łącznie wszystkie segmenty działalności wypracowały zysk operacyjny EBITDA wg LIFO na poziomie 2,1 mld zł. Sieć gastronomiczna wzrosła o 170 placówek, osiągając liczbę 1907 obiektów. Sklepów O!SHOP jest już ponad 230. Sieć rozwija koncept Stop Cafe 2.0.

– Wypracowane w drugim kwartale tego roku dobre wyniki finansowe, w tym rekordowy rezultat detalu oraz silne fundamenty finansowe dają solidne podstawy do realizacji naszych planów strategicznych. Podejmując decyzje biznesowe kładziemy nacisk na zwiększanie wartości koncernu również w dłuższej perspektywie – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Segment detaliczny w II kwartale 2018 roku wypracował rekordowy rezultat EBITDA wg LIFO na poziomie 677 mln zł, przy jednoczesnym wzroście wolumenów sprzedaży o 5 proc. (r/r). PKN Orlen odnotował w tym czasie także wzrost udziałów na wszystkich rynkach, w tym w Czechach o 2,9 pp (r/r). W omawianym okresie koncern rozwijał sieć detaliczną, która na koniec II kwartału liczyła 2782 stacje, co oznacza wzrost o 38 obiektów (r/r). Na wszystkich rynkach włączonych do sieci zostało w 2017 roku 86 stacji paliw – w tym 2 stacje autostradowe typu MOP w Polsce.

Rozwijano również ofertę pozapaliwową – sieć punktów gastronomicznych liczyła łącznie 1907 obiektów (wzrost o 170 punktów r/r), w tym 1621 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 231 sklepów convenience pod marką O!Shop), 229 Stop Cafe w Czechach, 23 Ventus Stop Cafe na Litwie oraz 34 Star Connect w Niemczech.

W 2017 roku PKN Orlen zanotował również rekordowe wyniki w sprzedaży towarów i usług pozapaliwowych – łączne przychody z tego tytułu zwiększyły się o 7,7 proc. (r/r). W ofercie pojawiły się pierwsze produkty (woda mineralna, chipsy, czekolady) pod nową marką własną O!.

Kontynuowany był rozwój gastronomii – rozpoczęto wdrożenie nowego formatu będącego połączeniem sklepu convenience i nowoczesnej części gastronomicznej – Stop Cafe 2.0 i O!Shop w Polsce i w Czechach oraz StarConnect w Niemczech. Nowe formaty zaczęły pojawiać się na stacjach własnych włączanych do sieci, rozpoczęto również zamianę dotychczasowych punktów Stop Cafe i Stop Cafe Bistro na Stop Cafe 2.0. W Polsce liczba kącików gastronomicznych powiększyła się o kolejnych 140 punktów. Na koniec ubiegłego roku w sieci funkcjonowało 225 stacji w nowym formacie sklepowo-gastronomicznym (Stop Cafe 2.0 – 180 w Polsce i 29 w Czechach, Star Connect – 16 stacji w Niemczech).

W 2017 roku ze strategicznym partnerem firmą Traficar uruchomiono program wypożyczania samochodów na minuty w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście. Nawiązana została również współpraca z firmą Nextbike Polska, dzięki której planowane jest uruchomienie wypożyczalni rowerów na stacjach PKN Orlen w 6 miastach w Polsce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.