26.01.2017/16:18

PKO BP będzie współpracować z handlem w zakresie programów lojalnościowych

PKO Bank Polski poinformował o sfinalizowaniu przejęcia spółki ZenCard. Państwowy gigant zapowiada, że transakcja ta posłuży mu do rozwijania współpracy z sieciami handlowymi opartej o programy rabatowo-lojalnościowe, które wykorzystywałyby dowolne karty płatnicze wydane przez jakikolwiek bank. PKO chce zintegrować z technologią ZenCard blisko 150 tys. własnych terminali eService.

ZenCard to platforma umożliwiająca wirtualizację i konsolidację kart lojalnościowych. Założeniem ZenCard jest uproszczenie prowadzenia programów lojalnościowych i rabatowych przez sieci handlowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, oraz - po stronie klienta - zwiększenie wygody korzystania z programów. System ma łączyć dane o zakupach online i offline, umożliwiając sprzedawcom dopasowanie promocji do zachowań i zainteresowań klientów. Przy okazji zachęcać będzie Polaków do transakcji bezgotówkowych.

Platforma ZenCard rozpoznaje konsumenta po numerze karty płatniczej podczas dokonywania transakcji. Poprzez funkcjonowanie w czasie rzeczywistym, retailer otrzymuje swobodę działania w momencie pojawienia się klienta. Już przy dokonywaniu płatności kartą, system zbiera zgody klientów oraz dane dotyczące wykonywanej transakcji, automatycznie oferując spersonalizowane oferty i naliczając rabaty.

System ZenCard oferuje m.in. wychwytywanie konkretnych produktów lub grup produktowych w koszyku zakupowym klienta (dzięki integracji z systemem kasowym), automatyczne naliczanie punktów, stempelków czy rabatów od kwoty płatności, oraz    zbieranie danych o transakcjach.

ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. ZenCard od początku był wspierany przez fundusz inwestycyjny SpeedUp Group.

Dodaj komentarz

3 komentarze

  • solidny 31.01.2017

    na razie nie znamy wiele szczegółów, ale jak bym był optymistą

  • pavel 30.01.2017

    przełomem dla dużych retailerów to nie będzie w obecnym modelu. nie można zarządzać efektywnie komunikacją i promocjami bez danych koszykowych na poziomie produktu. Sama kategoria to za mało. poza tym dziwne że przełomową technologię sprzedaje się już na tak wczesnym etapie rozwoju...

  • rafał 27.01.2017

    to może być przełom, ciekawe jak to bank rozwinie, ale spodziewam się fajnych rozwiązań :)

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.