24.01.2020/11:12

Plany Carrefoura na najbliższe dwa lata: większy udział marek własnych i mniejsze sklepy

Do 2022 roku Carrefour chce otworzyć 2700 sklepów i zmniejszyć asortyment aż o 15 proc. Spółka planuje również zredukować powierzchnię hipermarketów na całym świecie.  

Na koniec 2019 roku operator spożywczy miał 12 225 sklepów w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji. Największą liczbę stanowiły sklepy convenience (59 proc., 7 193 placówki), dalej były supermarkety (prawie 28 proc. – 3 412 sklepy) i hipermarkety (prawie 10 proc. – 1 207 sklepów). Nieco ponad 3 proc. stanowiły hurtownie cash&carry (413).

Liczba sklepów Carrefour na świecie w podziale na formaty

W ciągu ostatniego roku Carrefour zamknął 177 hipermarketów. W tym czasie liczba supermarketów wzrosła o 93, sklepów conveniencie o 164, a hurtowni o 34. Te dane potwierdzają wyraźnie, w którą stronę zmierza strategia Carrefoura. Spółka zapowiedziała z resztą redukcję powierzchni sprzedaży hipermarketów o 350 000 mkw na całym świecie do 2022 r.

Liczba sklepów Carrefour w Polsce

W Polsce spółka wyraźnie stawia na rozwój najmniejszego formatu. W ciągu roku liczba sklepów wzrosła o 56 placówek. Na koniec 2019 roku w naszym kraju działały 664 sklepy convenience Carrefoura. Nie zmieniła się liczba hipermarketów (89), a liczba supermarketów wzrosła o 1. 

Mniejsze sklepy to miej towarów na półkach. Zgodnie z planami francuskiego operatora, sprzedawany asortyment ma zmniejszyć się o 15 proc. do 2020 r. Jednocześnie produkty marki własnej mają stanowić jedną trzecią wszystkich sprzedawanych produktów.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.