Platforma Zalando ma już ponad 31 mln użytkowników. Sprzedaż wzrosła o jedną czwartą
Platforma z ofertą odzieżową i lifestyle'ową opublikowała wyniki finansowe za 2019 r. Szybko rosły wszystkie najważniejsze wskaźniki – liczba użytkowników i odwiedzin, liczba zamówień, wolumen sprzedaży brutto GMV, a także przychody i zyski spółki.
Przychody spółki wzrosły o 20,3 proc., do kwoty 6,5 mld euro. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 224,9 mln euro – rok wcześniej było to 173,4 mln euro.
Zalando chwali się szybkim wzrostem liczby aktywnych klientów – w 2019 r. było ich 31 mln, co oznacza wzrost o 17 proc., czyli o 4,6 mln. W ciągu roku odwiedzali oni serwis ponad 4 mld razy i złożyli 145 mln zamówień. Łączny wolumen sprzedanych produktów brutto (wskaźnik GMV – gross merchandise volume) wyniósł 8,2 mld euro, co oznacza wzrost o 23,6 proc.
Przeciętnie jeden aktywny użytkownik złożył na portalu 4,6 zamówienia. Średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 56,6 euro.
Co ciekawe, aż 83,7 proc. wizyt na portalu konsumenci złożyli za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
3