27.02.2020/11:49

Platforma Zalando ma już ponad 31 mln użytkowników. Sprzedaż wzrosła o jedną czwartą

Platforma z ofertą odzieżową i lifestyle'ową opublikowała wyniki finansowe za 2019 r. Szybko rosły wszystkie najważniejsze wskaźniki – liczba użytkowników i odwiedzin, liczba zamówień, wolumen sprzedaży brutto GMV, a także przychody i zyski spółki.

Przychody spółki wzrosły o 20,3 proc., do kwoty 6,5 mld euro. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 224,9 mln euro – rok wcześniej było to 173,4 mln euro.

Zalando chwali się szybkim wzrostem liczby aktywnych klientów – w 2019 r. było ich 31 mln, co oznacza wzrost o 17 proc., czyli o 4,6 mln. W ciągu roku odwiedzali oni serwis ponad 4 mld razy i złożyli 145 mln zamówień. Łączny wolumen sprzedanych produktów brutto (wskaźnik GMV – gross merchandise volume) wyniósł 8,2 mld euro, co oznacza wzrost o 23,6 proc.

Przeciętnie jeden aktywny użytkownik złożył na portalu 4,6 zamówienia. Średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 56,6 euro.

Co ciekawe, aż 83,7 proc. wizyt na portalu konsumenci złożyli za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.