13.04.2022 / 15:47
StoryEditor

Po konsultacjach społecznych Ministerstwo Finansów proponuje „kolejne korzystne zmiany w PIT”

Rząd naprawia Polski Ład (Shutterstock)
Wiceminister finansów Artur Soboń, odpowiedzialny za reanimację Polskiego Ładu, poinformował o zakończeniu konsultacji społecznych projektu zmian w podatku PIT i zaprezentował główne założenia zmian podatkowych. Ministerstwo Finansów zapewnia, że projekt zawiera „kolejne korzystne zmiany w PIT”.

– Projekt ulegnie zmianom po konsultacjach i traktujemy te propozycje, które do nas wpływały serio i naprawdę szczegółowo je ze stroną społeczną omawialiśmy. Bardzo dokładnie an...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.11.2025 / 13:33
StoryEditor
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD]
Prezes Castoramy zdradza, jak chce pokonać Allegro na rynku DIY [WYWIAD] (fot. Castorama Polska)

Na rynku DIY Castorama ma obecnie więcej konkurentów niż kilka lat temu. Coraz większą rolę odgrywają dyskonty oraz e-commerce. Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl zdradza, w jaki sposób sieć zamierza rozwijać się na tym rynku.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy
  • Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny
  • cenowej
  • Przyszłość handlu DIY: hiperpersonalizacja i rozwój technologii
  • Castorama chce oprzeć swój rozwój na czterech filarach
  • Jaką przewagę ma Castorama nad Allegro?
  • Jaki jest potencjał wzrostu e-commerce w branży DIY?

Nils Swolkień, prezes Castorama Polska, w wywiadzie dla wiadomoscjhandlowe.pl opowiada o rynku DIY w Polsce oraz pomysłach na rozwój sieci w naszym kraju.

Nowi gracze na rynku DIY: e-commerce i dyskonterzy

Jak w ostatnich latach zmienił się rynek DIY? Jakie są jego perspektywy? Niektóre koncepty czy formaty sklepów DIY, dom i ogród nieźle sobie radzą. Ale widać też wzrost e-commerce w tym segmencie.

– Rynek na pewno bardzo się zmienił. Kiedyś było 4 – 5 silnych graczy, w tym Castorama, Leroy Merlin czy Obi. Obecnie jest to już kilkunastu, w tym e-commerce, jak Allegro i Temu. W ostatnich 5 latach Allegro ogromnie wzrosło i stało się jednym z głównych graczy rynku DIY. Paradoksalnie, bo mówi się, że to nie jest branża dla e-commerce‘u. Oczywiście może nie dotyczy to wszystkich artykułów i cement nie jest w ich kręgu zainteresowania, ale kleje już tak. Podobnie jak cały obszar majsterkowania.

– Drugim rodzajem gracza, który zyskał na znaczeniu w branży DIY są dyskonterzy. Tu mamy takie podmioty jak chociażby Mrówka z grupy PSB, czy Bricomarche, który jest obecny w mniejszych miejscowościach. Do tego warto dodać chociażby Action, który oferuje wąski asortyment, ale prowadzi agresywną politykę cenową. Jest też Pepco, które wchodzi w segment dekoracyjny i Lidl, który z marką Parkside robi sporo zamieszania w segmencie elektronarzędzi.

– Wszystko to sprawia, że rynek DIY jest teraz wielokanałowy, wielopowierzchniowy. Konkurowanie na nim ceną stało się bardzo trudne, o ile nawet niemożliwe. Nie mamy żadnej gwarancji, że w danym momencie będziemy mieć konkretny produkt w najniższej cenie.

Doświadczenie klienta i usługi "one step store" zamiast wojny cenowej

Czyli to już niekoniecznie Leroy Merlin będzie dla Castoramy konkurencją, ale może to być znacznie bliżej położone Action albo Allegro. 

– Dokładnie tak. To też oznacza zmianę w decyzjach zakupowych klienta i motywach, dla których przychodzi on do sklepu. Na pewno nie jest to już tylko cena, bo jeśli klient ten sam produkt ma w takiej samej cenie, a może nawet tańszy na Allegro, a dodatkowo może go zamówić z kanapy jednym kliknięciem i otrzymać dostawę za darmo, to on się nie pojawi w naszym sklepie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.11.2025 / 08:01
StoryEditor
Menedżer bardzo kulturalny. Maciej Ptaszyński wybrał dla Was jedną książkę
Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu (fot. Wojciech Gruszczyński)

W ramach tego cyklu menedżerowie ze świata handlu polecają naszym Czytelnikom przede wszystkim książki, ale też inne dobra kultury, które zrobiły na nich wrażenie, skłoniły do refleksji, sprawiły, że lepiej radzą sobie z wyzwaniami. Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu, postanowił zrecenzować dla nas jedną pozycję, za to bardzo aktualną. Lektura tej książki prowokuje do zadawania pytań, które dawno zniknęły z debaty publicznej, zmusza do myślenia i budzi świadomość. Przedstawiony w niej scenariusz przebiegu konfliktu nuklearnego jest co prawda hipotetyczny, ale wielce prawdopodobny. Do tego książka jest narracyjnym majsteszykiem.

“Wojna nuklearna. Możliwy scenariusz”, Annie Jacobsen

W ostatnim czasie mierzymy się z naszymi lękami, wojna za wschodnią granicą, drony w przestrzeni powietrznej zakłóca...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. listopad 2025 03:08