28.02.2020/11:12

Poczta Polska sprzedaje coraz więcej książek

Ponad 3,5 mln egzemplarzy książek sprzedano w placówkach Poczty Polskiej w 2019 roku. To o blisko 4 proc. więcej w porównaniu do danych z roku 2018.

Ubiegły rok był wyjątkowy z uwagi na Nagrodę Literackiego Nobla dla Olgi Tokarczuk. W pocztowych placówkach sprzedano ponad 50 tys. książek noblistki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także inne nowości wydawnicze.

– Na bieżąco kreujemy ofertę wydawniczą, a z naszych doświadczeń wynika, że dobrze sprzedają się pozycje związane tematycznie z obchodzonymi rocznicami, ale również książki autorów bestsellerów oraz literatura dla dzieci – mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Najwyższą sprzedaż w styczniu osiągnęła nowa powieść Heather Morris „Podróż Cilki”, wśród najpopularniejszych pozycji znalazł się również „Tatuażysta z Auschwitz” tej autorki. W pocztowej ofercie można kupić m.in. „Kazanie na Areopagu” Karola Wojtyły, „Głosy z zaświatów” Remigiusza Mroza, „Koniec samotności” Janusza Leona Wiśniewskiego, a także „Cudne manowce” Magdy Grzebyk.

Klienci Poczty Polskiej wydali w zeszłym roku około 425 mln zł na produkty sprzedawane w placówkach. Aż 25 proc. przychodu z działalności handlowej stanowiła sprzedaż książek i prasy. Sprzedaż wydawnictw ma szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsiach.

Poczta Polska jest obecna we wszystkich gminach w całym kraju. Sieć placówek liczy około 7,5 tys. punktów. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.