08.09.2016/10:44

Poczta Polska strategicznym partnerem w budowie e-państwa

Poczta Polska i jej spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe (Envelo) podpisały z Ministerstwem Cyfryzacji, oraz Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, porozumienie z o strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa. Umowa dotyczy integracji systemów informatycznych administracji, z których korzystają obywatele, z pocztową platformą Envelo. To pierwsze tego typu porozumienie na rynku. Poczta Polska ma stać się filarem budowy e-państwa.

Szybsze załatwianie spraw urzędowych przez obywateli i sprawniejszy obieg dokumentów w instytucjach państwowych – to najważniejsze korzyści płynące ze współpracy administracji z narodowym operatorem Pocztą Polską. Kluczową rolę w nowym systemie wymiany informacji będzie pełniła Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna (RPE), która na mocy tzw. rozporządzenia eIDAS Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 910 z 2014 roku ma identyczną rangę pod względem skutków prawnych, jak list polecony.

– Widzimy znacznie szerzej udział Poczty Polskiej w cyfryzacji kraju – poprzez placówki pocztowe i doręczycieli, którzy za pośrednictwem urządzeń mobilnych mogą ułatwić uzyskanie dostępu do profilu zaufanego. Chcemy aby poczta papierowa była dostarczana na nasz komputer lub telefon, bez konieczności odbierania jej w placówce pocztowej – zaznaczyła minister Anna Streżyńska.

Poczta Polska w całości należy do Skarbu Państwa. Zapewnia to bezpieczeństwo danych i pełną kontrolę państwa nad informacjami i dokumentami, także w przypadku sytuacji kryzysowych.  – Dzięki dużej liczbie placówek oraz dostępowi do baz i systemów państwa Poczta może też wesprzeć administrację w obsłudze takich spraw, jak wydanie wyciągu z KRS czy przyjęcie wniosku o dowód osobisty. Jest to szczególnie ważne w małych miejscowościach, gdzie dojazd do większego ośrodka miejskiego jest utrudnieniem – podkreślił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Poczta Polska jest gotowa do wsparcia administracji w kilku kluczowych obszarach. Spółka może zapewnić prostą i bezpieczną procedurę identyfikacji i uwierzytelnienia użytkowników korzystających z systemów publicznych, a także pomóc w ograniczeniu skutków wykluczenia cyfrowego części obywateli mieszkających na obszarach wiejskich, zdegradowanych lub oddalonych od ośrodków administracyjnych. Z myślą o takich osobach rozwijane są dwie usługi: przesyłka hybrydowa (list wysyłany elektronicznie, a dostarczany w formie tradycyjnej) i przesyłka proceduralna (umożliwiająca dostawę do adresata dokumentów, np. dowodów osobistych, paszportów i prawa jazdy).

 – Poczta Polska obsługuje dwie grupy klientów: nowoczesnych, chętnie  czerpiących korzyści z potencjału  nowych technologii, i tradycyjnych, którzy z Internetu korzystają rzadko lub wcale. Dzięki temu, że oferujemy zarówno elektroniczne usługi na platformie i w aplikacji Envelo, jak i dysponujemy największą liczbą placówek oraz wykwalifikowanych pracowników, jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby każdego klienta i dotrzeć do 100% Polaków – zaznaczył Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.